کلاهبرداری با شگرد شارژ رایگان

رئیس پلیس فتا استان قم از دستگیری فردی خبر داد که با شگرد ارسال لینک شارژ رایگان، حساب بانکی شهروندان را هک می کرد سپس وارد حساب بانکی آنها می شد.

سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتا استان قم در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه متعدد شهروندان به پلیس فتا و شکایتی مبنی بر اینکه از حساب بانکی آنها به صورت اینترنتی برداشت شده است، موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق اظهارات شکات مشخص گردید قربانیان در شبکه های اجتماعی فریب خورده و اطلاعات بانکی خود را در یک لینک جعلی فروش شارژ ارزان وارد کرده اند و مجرمان سایبری حساب بانکی آنها را خالی می کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی موفق شدند عاملین سرقت حساب های بانکی مردم را شناسایی و دستگیر کنند همچنین طی بررسی ها مشخص گردید متهم با عضویت در کانال ها و گروه ها اقدام به ارتباط گیری با اعضای باند کلاهبرداری کرده است و با انتشار لینک وب سایت های جعلی در گروه های پرجمعیت کاربران را فریب داده است و با برداشت از حساب بانکی آنها به خوشگذارنی می پرداختند.

این مقام انتظامی بیان داشت: طی هماهنگی با مقام قضایی اکیپی از این پلیس به مخفیگاه متهمین اعزام شدند و نسبت به جلب متهم اقدام کردند؛ متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی مرتکب شده اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به اینکه کلاهبرداری در پیام رسان ها و شبکه اجتماعی در فضای مجازی بسیار زیاده شده است، به هموطنان هشدار داد و گفت: شهروندان در فضای مجازی از باز کردن لینک های ناشناخته و مشکوک همچنین نصب اپلیکیشن های از منابع نامعتبر خودداری کنند و به راحتی به هر شخصی اعتماد نکنند و اطلاعات حساب، شماره و رمز کارت خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *