کلاهبرداری با درج آگهی فالگیری و رمالی

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: فردی که از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان زنجان در تشریح این خبر اظهار کرد: درپی دریافت شکوائیه احدی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با درج آگهی فالگیری و رمالی، موضوع ضمن تشکیل پرونده، جهت کشف و شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین مربوط به بزه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: درتحقیقات اولیه مشخص شد حدود۱۰ روز پیش شاکیه در یکی از شبکه‌های اجتماعی با گروه فالگیری آشنا شده و بعد از مدتی با خانمی که خود را فالگیر معرفی کرده است ارتباط برقرار می‌کند‌؛ شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکیه را فریب داده و با سوء‌استفاده از سادگی وی مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال اخاذی می‌کند.

وی خاطر‌نشان کرد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهمه به هویت‌ معلوم در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی، با اخذ دستور قضایی، و با اعزام مأمورین، متهمه توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان جلب وکلیه ادله‌های دخیل در بزه توقیف به پلیس فتا زنجان دلالت شد.

این مقام عالی انتظامی گفت: دربازجویی‌های اولیه متهمه منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از مواجهه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان این پلیس به بزه ارتکابی اعتراف نمود.

سردار آزادی ادامه داد: متهمه با درج و انتشار آگهی فالگیری و رمالی پس ازجلب اعتماد و سوء‌استفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی با دریافت مبالغ هنگفتی از آنها اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌نمود.

وی ادامه داد: در بازجویی‌های فنی از متهمه مشخص شد، متهمه با این شگرد از چندین نفر دیگر هم کلاهبرداری نموده است که صراحتاً به موضوع کلاهبرداری اینترنتی اعتراف و هدف از این کارکسب منافع مالی بیان کرد.

این مقام عالی انتظامی هشدار داد : افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *