کلاهبرداری با ترفند فروش اینستاگرامی پوشاک

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی شناسایی کلاهبردار حرفه ای که با شگرد فروش اینستاگرامی پوشاک از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این کلاهبرداری گسترده گفت: تاکنون در پی شکایت بیش از ۷۰ نفر از شهروندان مبنی بر اینکه با هدف خرید انواع پوشاک از یک صفحه اینستاگرامی از آنها کلاهبرداری شده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان با مشاهده تبلیغاتی در زمینه کفش و پوشاک با قیمت های بسیار نازل و دارای تخفیف و پس از سفارش کالا و واریز وجه به حساب فروشنده، با حذف صفحه اینستاگرامی و عدم پاسخگویی فروشنده مواجه می شوند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی نهایتاً کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار در مخفیگاه خود و انتقال به پلیس فتا شدند.

رئیس پلیس فتا اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مواردی که موجب جلب اعتماد خریداران شده است تعداد زیاد فالوورهای صفحه مذکور و نظرات درج شده و اعلام رضایت خریداران از محصولات این فروشگاه بوده است، افزود: مجرمان سایبری با هدف جلب اعتماد و ترغیب مشتریان به خرید کالا با استفاده از فالوورهای جعلی و فیک و کامنت های ساختگی اهداف مجرمانه خود را عملی می کنند.

سرهنگ مصطفی مرتضوی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی بستر امنی برای خرید کالا نیست، توصیه می شود هموطنان عزیز حتما از فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی کالای مورد نظر خود را خریدار کنند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *