کلاهبرداری با ترفند جمع آوری فطریه

رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: با توجه به فرارسیدن عید سعید فطر، کلاهبرداران با استفاده از ترفندهای مختلف مانند انتشار تصاویر غیر واقعی از افراد نیازمند از احساسات هم وطنان تحت عناوینی همچون پرداخت فطریه اقدام به سوء استفاده و کلاهبرداری می‌ کنند.

سرهنگ سامع خورشاد گفت: افراد سودجو با استفاده حس انسان دوستانه افراد در پایان ماه رمضان، تبلیغات زیادی در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، بیماران نیازمند و کودکان از طریق ارسال پیامک یا تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

سرهنگ خورشاد افزود: بیان اینکه کلاهبرداران اینترنتی با راه اندازی سایت جعلی شبیه سایت مؤسسات خیریه، شهروندان را به صفحات جعلی درگاه های بانکی هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان، اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابشان می‌کنند، افزود: کاربران برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این کلاهبرداران، بهتر است هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق درگاه و پروتکل https توجه کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: متأسفانه برخی از هم وطنان این موارد توجه نکرده و منجر به از دست دادن موجودی حساب بانکی تمام می شود. برای جلوگیری از تحمیل چنین ضررهایی به واسطه این فضا می خواهند به این امرخیرخواهانه و خداپسندانه بپیوندن حتما اخبار های مربوطه به این پویش را از طریق رسانه جمعی و شماره حساب های اعلامی توسط نهادهای معتبر دنبال کنند.

سرهنگ خورشاد به هم‌وطنان عزیز توصیه کرد: حتماً برای هرگونه واریز وجه فطریه یا کفاره روزه خود، می‌توانند فطریه یا کفاره را از طریق تلفن بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور  ویا رسانه‌های جمعی (رادیو ، تلویزیون و …) اقدام به اعلام شماره حساب های رسمی می‌کنند اقدام به پرداخت  آن نمایند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

دانلود نمونه شکواییه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی | اینجا کلیک کنید

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *