کلاهبرداری اینترنتی با تبلیغ تور گردشگری خارج از کشور

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از ناکام ماندن نقشه کلاهبردار حرفه‌ای که با ترفند تبلیغ تور‌ گردشگری خارج از کشور در فضای مجازی، قصد کلاهبرداری ۳۴۰ میلیون ریالی از یکی از شهروندان اراکی را داشت، خبر داد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی، سرهنگ احسان آنقی در تشریح این خبر بیان داشت: چندی پیش یکی از شهروندان اراکی با ارائه شکوایه ای به پلیس فتا استان اذعان داشت که، پس از مشاهده تبلیغات گسترده یک تور گردشگری خارج از کشور در فضای مجازی و ارتباط با یکی از افراد این تور، با پرداخت ۳۴۰ میلیون ریال به حساب وی، اقدام به تهیه بلیط از این تور گردشگری کرده است.

وی خاطر نشان کرد: شاکی این پرونده بیان داشت که پس از گذشت زمان و نزدیک شدن به زمان بلیط های رزرو شده و عدم پاسخگویی فردی که پول را به حساب او واریز کرده بود، در می یابد که فرد یا افرادی مبلغ واریزی را از او کلاهبرداری کرده و به سرقت برده اند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: پس از اینکه در بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته و استعلام از سازمان گردشگری و میراث فرهنگی مشخص شد که گرداننده این تور گردشگری، هیچ گونه مجوز فعالیت در این حوزه را نداشته و به منظور انجام مقاصد مجرمانه اقدام به تبلیغ خدمات تور گردشگری خارج از کشور در فضای مجازی کرده اند، بلافاصله اقدامات تخصصی کارشناسان این پلیس به منظور بازگرداندن مبلغ کلاهبرداری شده به فرد شاکی آغاز شد.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقداماتی تخصصی توانستند بار دیگر این مبلغ را به حساب شاکی پرونده بازگردانده و فرد کلاهبردار را در رسیدن به هدف مجرمانه خود ناکام گذارند.

این مقام انتظامی با اشاره به ادامه پیگیری قضائی در این پرونده و با تأکید بر اینکه بر اساس قانون، اجاره دادن کارت و حساب بانکی از سوی مالکان به افراد دیگر ممنوع است، اظهارداشت: افرادی که اقدام به اجاره دادن حساب های بانکی خود به دیگران می کنند، باید بدانند که مسئولیت قانونی و حقوقی هر تخلفی که از طریق این حساب‌های اجاره‌ای انجام شود، تنها بر عهده دارندگان حساب است.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *