کلاهبرداری از دنبال کنندگان پیج اینستاگرامی با ورود غیر مجاز

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی عامل کلاهبرداری از دنبال کنندگان یک صفحه در اینستاگرام خبر داد و گفت : با عضویت دو مرحله ای امنیت شبکه اجتماعی خود را تقویت و از دسترسی غیر مجاز افراد سودجو در امان بمانید.

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر اظهار داشت: فردی با در دست داشتن شکوایه ضمن مراجعه به این پلیس ، درخواست خود را مبنى بر اینکه شخصی با ورود غیر مجاز به حساب کاربری اینستاگرامش به تمامی مخاطبین وی به بهانه گرفتاری و نیاز فوری، پیام داده و درخواست وجه کرده است که موضوع به طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی افزود : شاکی در اظهاراتش عنوان داشت بعد از تماس تعدادی از دوستان و آشنایان متوجه شدم که فردی سودجو پس از دسترسی غیر مجاز به اکانت اینستاگرامم و درخواست پول از فالورها اقدام به اخاذی مبلغی بالغ بر ۱۲۰ میلیون ریال کرده است.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات علمی ، پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده و انجام استعلامات تخصصی و فنی لازم و در نتیجه فردی که اقدام با ورود غیر مجاز به اکانت اینستاگرام اقدام به اخاذی از مخاطبان شاکی کرده بود مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری گفت: طبق ماده ۷۲۹ـ هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا بیست میلیون  ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

این مقام انتظامی به شهروندان هشدار داد: هرگز فریب تبلیغات دروغین فضای مجازی را نخورید، در هیچ شرایطی اطلاعات حساب اینستاگرامی خود را به بهانه های مختلف به افراد غیر ندهید و حتما تأیید هویت دو عاملی حساب خود را فعال و به صورت دوره ای رمز حساب اینستاگرامی خود را تغییر دهید.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *