پیشگیری از هک اکانت اینستاگرام

پلیس فتا کرمان از دستگیری فردی که با هک اکانت اینستاگرام ، اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد و گفت: چیزی که گذرواژه را ضعیف می‌کند تنها طول و پیچیدگی آن نیست، حفاظت‌هایی چون کدگذاری و تأیید دو عاملی نیز باید مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ‌ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر گفت: یک شهروند کرمانی با در دست داشتن شکوایه ضمن مراجعه به این پلیس ، درخواست خود را مبنى بر اینکه شخصی حساب کاربری اینستاگرام وی را هک کرده و از آن طریق برای مخاطبینش چت‌های غیر معمول می فرستد و اقدام به اخاذی از آنها می کند که این عمل موجب به مخاطره افتادن آبروی وی شده ، پرونده ای به صورت ویژه تشکیل دادند .

وی ادامه داد: در این خصوص استخراج مستندات‌، استعلامات تخصصی و فنی لازم انجام گرفت و در نتیجه فردی که اقدام به هک اکانت اینستاگرام شاکیه کرده بود مورد شناسایی قرار گرفت و متهم که دریکی از شهرستان‌های هم‌جوار سکونت داشت به صورت غافلگیرانه دستگیر شد.

مجازات دسترسی غیرمجاز و هک اینستاگرام

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: طبق ماده ۷۲۹ قانون جرایم رایانه ای ـ هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

پیشگیری از هک اکانت اینستاگرام

سرهنگ یادگارنژاد در توصیه به کاربران برای رمزگذاری در اکانت‌های خود‌ گفت: یک پسورد خوب باید قابل حدس زدن نباشد، یعنی افراد و برنامه های قفل شکن نتوانند به راحتی آن را تشخیص دهند، در رمز‌های خود از حروف بزرگ و کوچک‌، علامت‌های دیگر، را رعایت کنید تا رمز قوی داشته باشید و هنگامی که از طریق کامپیوتر وارد اینستاگرام می‌شوید آدرس صفحه لاگین را بررسی کنید.

این مقام مسوول افزود : اگر آدرس سایت با پروتکلی غیر از HTTPS شروع می‌شود ممکن است این سایت بدافزار باشد و بتواند اطلاعات شخصی شما را جمع آوری و ذخیره کند تا حساب کاربری اینستاگرام شما را هک کند. بنابراین همیشه بدانید که آدرس URL بسیار مهم است.

سرهنگ‌ امین یادگارنژاد به شهروندان هشدار داد :مراقب کلاهبردارهای اینستاگرام باشید ،بلافاصله فالورهای مشکوک را مسدود کنید و اکانت اینستاگرام خود را به یک اکانت خصوصی تبدیل کنید و همیشه اینستاگرام خود را به روز نگه دارید.

رئیس پلیس فتا در ادامه افزود: احراز هویت دو مرحله‌ای یکی دیگر از راهکارهای طراحی‌شده برای افزایش امنیت و مراقبت از حساب‌های کاربری می‌باشد، بنابراین کاربران عزیز باید نسبت به فعال کردن این گزینه در حساب‌های کاربری خود توجه بیشتری داشته باشند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *