پرداخت وجه کالا در سفارش‌های آنلاین را منوط به دریافت کالا کنیم/ جلوگیری از کلاهبرداری در خرید اینترنتی

سرهنگ سرخوش‌نهاد در توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: کاربران دقت نمائید هر آگهی که در برخی از این سایت‌ها یا فروشگاه‌ها درج می‌شود واقعی نیست و نباید بیش از حد به آن اعتماد کرد. این دست آگهی‌ها که ادعای فروش ویژه یا ارزان دارند بیشتر کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: فردی که با استفاده از روش‌های مهندسی‌اجتماعی و با سوء استفاده از اعتماد کاربران در فضای مجازی کلاهبرداری می‌نمود توسط کارشناسان پلیس فتا استان همدان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر این‌که فردی ناشناس با سوءاستفاده از  اعتماد کاربران از آنان مبالغی به عنوان فروش کالا اخذ کرده و دیگر پاسخگوی تلفن خود نیست، شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات شاکی مشخص گردید، شخصی با هویت پنهان و نامشخص با ایجاد آگهی‌های جعلی فروش لوازم خانگی، خودرو، موبایل و … در سایت‌ها از خریداران در خواست وجه به عنوان بیعانه می‌کرد و پس از دریافت مبالغ نیز دیگر پاسخگو نبود، که این امر باعث وارد نمودن  ضرر و زیان مالی به شاکی شده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: کارشناسان این پلیس با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با به کارگیری شگردهای فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ سرخوش‌نهاد گفت: کارشناسان طی بررسی‌های انجام شده و تحقیق از متهم، متوجه شدند وی با ترفندهای مشابه و به‌ صورت سریالی اقدام به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی کرده است. متهم پس از رویت ادله و مدارک کافی به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان داشت.

وی ادامه داد: کاربران دقت نمائید هر آگهی که در برخی از این سایت‌ها یا فروشگاه‌ها درج می‌شود واقعی نیست و نباید بیش از حد به آن اعتماد کرد. این دست آگهی‌ها که ادعای فروش ویژه یا ارزان دارند بیشتر کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا استان همدان در توصیه به شهروندان گفت: با نزدیک شدن به ایام نوروز و بازار داغ خرید و فروش از هر فروشگاه‌ یا سایتی که در فضای مجازی ملاحظه می‌کنند خرید نکنند و حتما برای خرید از سایت‌ها یا فروشگاه‌های آنلاینی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند اقدام نمایند و به منظور جلوگیری کلاهبرداری از شهروندان در فضای مجازی از پرداخت هرگونه وجه قبل از دریافت کالا خودداری شود.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *