هک اکانت اینفلوئنسرها در اینستاگرام ۲۰۰ میلیارد آب خورد

رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری سر دسته یک گروه هکری خبر داد که توانسته بود با اقدامات فنی، صفحات اینستاگرامی برخی از اینفلوئنسرهای ایرانی را از دسترس خارج و خسارت ۲۰۰ میلیاردی به آنها وارد نماید.

سرهنگ رسول جلیلیان در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی شکایت چند تن از واینر های مشهور فضای مجازی در خصوص هک اکانت اینستاگرام و اخاذی از آنها پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شکات موضوع در دستورکار کارشناسان این پلیس قرارگرفت.

وی افزود: بلافاصله برنامه ریزی تخصصی کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری این فرد آغاز شد و در روند تحقیقات پلیس سرنخ هایی از یک تیم چند نفره  سایبری به دست آمد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در مراحل تکمیل تحقیقات مشخص شد یک تیم هکری ساکن یکی از استان های جنوبی کشور فعالیت های مجرمانه متعددی در شبکه اجتماعی اینستاگرام انجام و موفق به هک و مسدود سازی بیش از ۵۰ اکانت اینستاگرامی افراد مشهور با دنبال کننده های میلیونی شده و برای بازگرداندن اکانت اینستاگرام این افراد اقدام به اخاذی از آنها می کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: سرانجام، کارشناسان پلیس فتا استان البرز موفق به  شناسایی سر دسته این گروه هکری شدند  و در یک عملیات غافلگیرانه و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال یافت.

سرهنگ جلیلیان، انگیزه این متهم سایبری را کسب منفعت مالی و قدرت نمایی در فضای مجازی  بیان کرد و گفت: در تحقیقات تخصصی، متهم در ابتدا موضوع پرونده را کاملا انکار کرد ولی با مواجه با ادله دیجیتال جمع آوری شده چاره ای جز اعتراف نداشته و به هک و مسدود سازی اکانت بیش از ۵۰ اینفلئونسر اینستاگرامی اعتراف نمود.

رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به اینکه تا این لحظه ۱۲ نفر از شکات شناسایی شده اند و تلاش برای شناسایی دیگر شکات ادامه دارد، گفت: بر اساس برآورده های این پلیس خسارت ارزش ریالی که این گروه هکری به درآمد این افراد در فضای مجازی وارد نموده رقمی در حدود  ۲۰۰ میلیارد تومان می باشد.

سرهنگ رسول جلیلیان در ادامه به روش‌های جلوگیری از هک اکانت اینستاگرام اشاره کرد و به کاربران توصیه کرد: از رمزهای پیچیده شامل حروف کوچک، حروف بزرگ، اعداد و نشانه استفاده کنند. همچنین با فعال سازی ورود دو مرحله‌ای امنیت حساب کاربری خود را تا حد ممکن بالابرده و ایمیل پشتیبان حساب کاربری خود را نیز فعال کنند.

منبع: پلیس فتا

دانلود نمونه شکواییه هک اینستاگرام

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *