نشر اکاذیب و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های اینترنتی در زمره بیشترین تخلفات فضای مجازی است

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در جمع اعضای شورای اداری مراغه از کسب رتبه بالای کشوری این استان در رسیدگی به پرونده‌ها و جرایم فضای مجازی خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ‌محسن محمودی‌ در جمع اعضای شورای اداری شهرستان مراغه با اعلام این خبر گفت: مدت زمان رسیدگی به شکایت‌ها و پرونده‌های جرایم سایبری در استان سریع‌تر از میانگین کشوری است .

این مقام ارشد انتظامی افزود: میانگین رسیدگی به شکایت‌ها و کشف جرایم فضای مجازی در کشور به طور متوسط ۳۷ روز است که این زمان در آذربایجان شرقی ۱۴ روز است‌.

وی با بیان اینکه‌، امسال جرایم فضای مجازی در استان یک درصد کاهش یافته است، افزود‌: این در حالیست که کشف تخلفات فضای مجازی نیز  رو به افزایش است‌.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی ادامه داد: کشف باند قمار در فضای مجازی‌، سه باند مدلینگ‌، کانال‌ها‌ی تبلیغ کالاهای خارجی و شایعه ربوده شدن کودکان در تبریز از جمله مهمترین موفقیت‌های پلیس فضای مجازی در استان بوده است‌.

سرهنگ محمودی افزود‌: نشر اکاذیب‌، برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های اینترنتی و مزاحمت‌ها بیشترین تخلفات فضای مجازی در استان است‌.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: کاهش جرایم در فضای مجازی‌، نیازمند افزایش آگاهی‌های شهروندان در زمینه استفاده از شبکه‌های اجتماعی‌،کانال‌ها و سایت‌ها‌، اعتماد نکردن به کاربران ناشناس و همکاری با پلیس است.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *