شناسایی و مسدود سازی ۱۷ صفحه اینستاگرامی نامتعارف

رئیس پلیس فتا استان مازندران خبرداد: مدیران ۱۷ صفحه اینستاگرام درشهرستان بهشهر که اقدام به قبح زدایی و ترویج سبک زندگی غربی کرده بودند شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: کارشناسان پلیس فتا بهشهر در پی رصد فضای مجازی، ۱۷ صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام را شناسایی کردند که گرداننده آن درشهرستان بهشهر اقدام به انتشار تصاویر مبتذل و تبلیغات مدلینگ با محتوای نامناسب، و اغفال نمودن جوانان به قصد اخاذی را داشتند.

این مقام انتظامی درادامه گفت: با توجه اهمیت موضوع و برخورد با برهم زنندگان آسایش و امنیت اخلاقی شهروندان موضوع سریعا در دستور کار پلیس فتا بهشهر قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی فنی مالکان ۱۷ صفحات اینستاگرام مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از تهیه مستندات با دستور مقام قضایی مدیران صفحه اینستاگرامی احضار و با تشکیل پرونده و تفهیم اتهام به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: پس از رای دادگاه با دستور قاضی پرونده هر ۱۷ پیج مسدود و پس از حذف محتویات آن، لوگوی پلیس فتا در صفحات درج شد.

این مقام انتظامی افزود: کاربران باید اطلاع داشته باشند با توجه به اینکه اکثر کاربران فضای مجازی در کشور ما افراد مومن و متعهد هستند ولی برخی افراد غیر متعهد و سوء‌استفاده گر برای جذب دنبال‌کننده دست به هرکاری میزنند در پی کسب درآمد یا اشاعه مبتذل که با این عمل هم فضای سایبر را آلوده و موجبات آبروریزی خود و خانوده را فراهم می‌کنند.

سرهنگ خورشاد به مروجان ناهنجارهای اجتماعی در فضای مجازی هشدار داد: تمامی تحرکات هنجار شکنان اجتماعی در فضای تحت کنترل پلیس هستند و کسانی که اقدام به بازنشر تصاویر مبتذل، و خارج عرف در فضای مجازی می کنند، پس از شناسایی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی معرفی خواهند شد.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *