مزاحم مجازی در واتساپ دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی واتساپ خبر داد.

سرهنگ یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان درتشریح این خبر گفت: درپی مراجعه یکی از شهروندان که با در دست داشتن مرجوعه قضایی مدعی شد شخص ناشناس در شبکه اجتماعی واتس‌آپ، موجب سلب آسایش وی شده است، پرونده‌ مربوطه  تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود:با توجه به اظهارات شاکی و مستنداتی که از گوشی وی به دست آمد کارشناسان پلیس فتا متهم را شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی به اداره پلیس انتقال دادند.

سرهنگ یادگارنژاد در راستای انگیزه این بزه‌کار اینترنتی گفت: در تحقیقات مقدماتی وی منکر هر گونه جرم انتسابی شده که با مواجه شدن مستندات و ادله دیجیتال لب به سخن گشود و ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، انگیزه‌اش را سرگرمی عنوان کرد.

این مقام مسئول رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه ها دانست و تاکید کرد: کاربران در فضای سایبری باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد گمانی و شک یا انتقام جویی و یا سرگرمی و… برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که گفته شد مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *