مزاحمت سایبری جرم است

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان آذربایجان غربی از شناسایی فردی خبر داد که با ارسال پیام‌هایی در شبکه اجتماعی تلگرام از جانب شوهر سابق خود به دیگران موجب مزاحمت و آزار و اذیت وی گشته بود.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم کارآگاه اکبر نصرتی در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه احدی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی در شبکه اجتماعی تلگرام با استفاده تصاویر و نام کاربری بنده اقدام به ارسال پیام‌هایی از جانب من به دیگران می‌نماید، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و پلیسی صورت گرفته متهم مورد نظر شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس دلالت داده شد.

سرهنگ نصرتی ادامه داد: در تحقیقات بعمل آمده از متهم ابتدا منکر قضیه شده ولی در نهایت با مشاهده مستندات کافی لب به اعتراف گشوده و اعلام داشت با توجه به اینکه شاکی شوهر سابق بنده بوده و با توجه به اختلافاتی که بین ما به وجود آمد، من نیز در صدد تلافی و انتقام جویی برآمده و اقدام به انتشار پیام‌هایی از جانب وی به دیگران نمودم.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: امروزه با دسترسی راحت همگان به فضای مجازی متاسفانه بستری را فرآهم آورده است که افراد اختلافات و تسویه حساب‌های شخصی خود را به این محیط کشانده و با تفکر اینکه در فضای مجازی غیر قابل شناسایی هستند، اقدام به آزار و اذیت دیگران می‌نمایند، غافل از اینکه عمل آن‌ها جرم بوده و قابل پیگیری می‌باشد.

وی ادامه داد: براساس قانون جرایم رایانه‌ای هر گونه ایجاد مزاحمت برای دیگران در بستر فضای مجازی جرم تلقی شده و برابر قانون مجازاتی مانند حبس و جزای نقدی برای اینگونه افراد در نظر گرفته شده است.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *