لاتاری آمریکا ترفندی برای سرقت اطلاعات بانکی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:  فردی که با راه اندازی سایت ثبت نام لاتاری اطلاعات بانکی بیش از ۲۸۰۰ نفر از کاربران را به دست آورده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه حساب بانکی آنها به صورت اینترنتی سرقت گرفته بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات صورت گرفته نشان می‌داد شاکیان به جهت شرکت در لاتاری آمریکا وارد سایتی شده و پس از ثبت نام و وارد شدن به درگاه بانکی جهت پرداخت مبلغ ثبت نام پس از چند روز حساب بانکی آن‌ها به صورت اینترنتی خالی می‌شد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی و شناسایی سایت مشکوک، فیشینگ بودن آن سایت برای کارشناسان پلیس فتا محرز گردید لذا شناسایی سازنده آن سایت در دستور کار این پلیس قرار گرفت که با تلاش‌های شبانه روزی متهم به هویت مهران.ر ۲۷ ساله خارج از استان اصفهان شناسایی که با اعزام اکیپی از مامورین این پلیس به استان مربوطه در مخفیگاه خود دستگیر و به استان اصفهان دلالت داده شد.

وی افزود: در بازجویی‌های انجام شده از متهم مشخص شد وی با همدستی همسر، مادر و فردی دیگر که در خارج از کشور اقامت دارد با راه اندازی سایتی فیشینگ موفق به دست آوردن اطلاعات بانکی بیش از ۲۸۰۰ نفر از کاربران و سرقت بیش از ۱۸۰ میلیون تومان از آنان شده است.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: با توجه به اینکه تنها در این رابطه ۱۵ نفر شکایت داشته‌اند و احتمال دارد افراد بیشتری قربانی سایت جعلی آنها شده باشند از کاربران تقاضا می‌شود در صورتی که به این شیوه مورد سوءاستفاده مالی قرار گرفته‌اند با شماره تلفن ۲۱۸۴۳۵۵ و یا مراجعه حضوری موضوع را به پلیس فتا استان گزارش دهند.

همچنین به کاربران توصیه می‌شود تبلیغاتی مانند ثبت نام لاتاری و دیگر قرعه کشی‌ها ترفندی از طرف کلاهبرداران فضای مجازی می‌باشد و نباید به آنها اعتماد کرد.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *