فریب مرد سالخورده با ترفند سرمایه گذاری در حوزه رمز ارز

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در خبر تازه ای از شناسایی و دستگیر سه کلاهبردار اینترنتی در حوزه رمز ارز خبر داد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبر گفت: شهروند سالخورده مشهدی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به قصد دادخواهی مبلغ پنج میلیارد ریال وجه از دست رفته خود به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست وی در دستور کار کارشناس پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: شاکی سالخورده که فریب چرب زبانی یکی از دوستان صمیمی ۳۵ ساله خود را خورده بود و در پی آشنایی با دو تن دیگر پیشنهاد کسب ثروت میلیاردی را پذیرفته و با فروش منزل مسکونی و خرید ۵ میلیارد ریال ارز رمز و نگهداری در داخل کیف پول دیجیتالی خود ، توسط نوه اش متوجه می شود کیف پول دیجیتال وی خالی از رمز ارز شده و برای شناسایی عامل یا عاملین برداشت غیر مجاز به پلیس فتا مراجعه می نماید.

وی گفت: با توجه به ادله ارائه شده توسط شاکی و بررسی های فنی و پلیسی ،کارشناسان سرنخهایی از سرقت رمز ارزهای شاکی بدست آوردند و طی بررسی های دیجیتالی هویت اصلی عاملین برداشت غیر مجاز را شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی متهمین در محل مخفیگاه خود به همراه ادله دیجیتالی دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی تصریح کرد: به غیر ازمتهم جوان که قسمت فنی کار را برعهده داشت  دو متهم به ترتیب میانسال و سالخورده دیگر که دارای سوء سابقه کیفری نیز بودند دستگیر شده و با رویت شواهد فنی غیر قابل انکاربه جرم خود اعتراف نمودند که بواسطه تبلیغات زیاد و سوء استفاده از اعتماد شاکی وی را ترغیب به سرمایه گذاری در بخش رمز ارز نموده و در نهایت با تبدیل رمز ارزها به ریال و پولشویی قصد دور زدن قانون را داشتند که در بزنگاه اولین قربانی کلاهبرداری خود با اقدام به موقع پلیس در چنگال قانون گرفتار شدند.

سرهنگ جهانشیری افزود: متهمین پس از اعتراف به بزه صورت گرفته به همراه مستندات و ادله موجود جهت کسب تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شدند .

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: هرگونه ورود و سرمایه گزاری در عرصه فناوری های نوین نیازمند دانش فنی و آگاهی می باشد؛ شهروندان عزیز بسیار مراقب پیشنهادات دلفریب و اغواگریانه ای باشند که از دوست و غریبه در حوزه سرمایه گذاری در حوزه رمز ارز دریافت می کنند و در این راستا هرگز به احدی اعتماد نکرده و کلید خصوصی (رمز ریکاوری دوازده یا بیست و چهار کلمه ای) خود را به دست فردی نسپارند.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *