فروش محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با درج آگهی در شبکه های اجتماعی، اقدام به فروش محصولات آرایش بهداشتی تقلبی می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سید احمد موسوی رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، با بررسی های صورت گرفته معلوم شد شاکی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به خرید محصولات آرایشی بهداشتی نموده و پس از دریافت اجناس خریداری شده متوجه عدم اصالت کالا و تقلبی بودن آن شده است، لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد و در این رابطه مقادیری محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و قاچاق کشف و ضبط شد.

این مسئول انتظامی افزود: متهم پس از روبرو شدن با مستندات به چندین فقره کلاهبرداری با این شگرد در فضای مجازی اعتراف کرد و اقرار داشت با درج تصاویر محصولات آرایشی و بهداشتی معروف در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پس از ترغیب شهروندان به پرداخت مبلغ اجناس خریداری شده، اقدام به ارسال محصولات تقلبی و بی کیفیت می نمودم.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه کلاهبرداران با سوء استفاده از فضای مجازی در صدد عرضه و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، تاریخ گذشته و خارج از نظام چرخه وزارت بهداشت می‌باشند، به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات فریبنده این افراد کلاهبردار توجه نکنند و کلیه اقلام بهداشتی و آرایشی را از داروخانه ها و فروشگاه های معتبر تهیه نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

مشاوره حقوقی اینترنتی رایگان در زمینه کلاهبرداری اینترنتی | اینجا کلیک کنید

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *