فروش کانال تبلیغاتی با اعضای جعلی ترفند کلاهبردار سایبری بود

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری فردی که با فروش صفحه تبلیغاتی با اعضای جعلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان نموده بود، خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: با ارائه مرجوعه قضایی توسط یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی از طریق فروش صفحه‌ای تبلیغاتی در شبکه اجتماعی تلگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود:  شاکی در اظهارات خود ادعا داشت در ازای دریافت کانال تبلیغاتی تلگرامی با تعداد زیادی بازدیدکننده مبلغ ۲۰ میلیون ریال به حساب فردی واریز کردم که پس از مدتی متوجه شدم که تمام اعضای این صفحه فیک می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از اخذ اظهارات شاکی، کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی پس از کسب دستور مقام قضایی در یک عملیات پلیسی متهم را دستگیر کرده و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی خاطر نشان کرد: متهم پس از دستگیری در اظهارات خود بیان داشت به دلیل نیاز مالی تصمیم به ایجاد صفحه‌های تبلیغاتی گرفتم و با عضو گیری جعلی تعداد بازدید‌کنندگان را بالا برده و  افراد مختلفی را ترغیب نموده تا این صفحه‌ها را خریداری نمایند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: اخیرا نوعی از کسب‌ و کارهای اینترنتی در فضای مجازی رونق گرفته که در آن افراد با ساختن صفحه‌های متفاوت در شبکه‌های اجتماعی و بارگذاری مطالب اقدام به جمع آوری اعضا کرده و در نهایت پس از بالا بردن اعضای این صفحه‌ها که معمولاً اعضای جعلی است، اقدام به فروش آنها می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: همچنین شهروندان عزیز حتما توجه داشته باشند که جهت خرید صفحه‌های تبلیغاتی حتما اقدامات لازم در خصوص اصالت صفحه را انجام داده و در نهایت پس از اطمینان از صحت مورد مذکور اقدام به انجام معامله نمایند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *