عدم تحویل کالای خریداری شده از پیج اینستاگرامی

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: فردی که با ایجاد فروشگاه لوازم برقی در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری به ارزش بیش از پانصد میلیونی از یک شهروند خراسانی کرده بود شناسائی و دستگیر شد.

 سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی ارجاع شکواییه ای به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری پانصد میلیون ریالی از یک شهروند خراسانی، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طبق اظهارات مطروحه توسط شاکی مشخص شد وی با رویت تعداد دنبال کنندگان بالا در پیج اینستاگرام به آن اعتماد نموده و با خیالی آسوده پس از ثبت سفارش کالا و واریز وجه به حساب فروشنده، متاسفانه بعد از چند روز در می یابد که اقلام سفارش شده برایش ارسال نشده و فروشنده پاسخگوی تلفن او نیست. 

سرهنگ جهانشیری بیان داشت: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد این متهم با انگیزه کسب منفعت مالی اقدام به ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام تحت عنوان فروش کالا ارزان قیمت در قالب یک فروشگاه مجازی نموده و پس از دریافت هزینه کالا از مشتریان، اقدام به کلاهبرداری کرده است.

توصیه های سرهنگ جهانشیری

این مقام مسئول گفت: شبکه‌های اجتماعی مکان امنی برای داد و ستد و خریدهای اینترنتی نیست چرا که ساز و کار خرید از شبکه های اجتماعی تا کنون تعریف نشده و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و واتس آپ و یا حتی شبکه های اجتماعی بومی فقط مجاز به تبلیغات فروشگاه اینترنتی هستند و برای خرید اینترنتی باید اصول خرید ایمن از سایت های اینترنتی را فرا گرفته و با استناد به لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی که از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت به سایت های دارای مجوز فروش اعطا می گردد اقدام با چشمانی باز اقدام به خرید نمایند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *