شنیدن رمز دوم، وسوسه‌ایی برای برداشت غیر مجاز شد

سرهنگ صالحی جهت جلوگیری از برداشت غیر مجاز به شهروندان توصیه کرد: مناسبترین مکان نگهداری رمز کارتهای بانکی، اعم از اینترنتی و رمز اولیه حافظه خود افراد میباشد. لذا اعتماد نابجا و بیدلیل به اشخاص در بازگو نمودن رمز کارت بانکی افراد را مستعد ارتکاب جرم مینماید و نتیجهای جز خسارت مالی در پی نخواهد داشت.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه اعلام رمز اول و دوم در هنگام خرید با صدای بلند اشتباه است، گفت: در هنگام خرید حتما باید رمز کارت بانکی را خود وارد نمائیم و تلاش کنیم تا کسی از رمز بانکی ما مطلع نشود.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ‌حاجعلی صالحی‌ گفت: طی مراجعه فردی به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیر مجاز، تیم کارشناسی پلیس فتا اقدامات فنی لازم صورت پذیرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: طی بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی به هویت ناشناس مبلغ یک میلیون چهارصد هزار ریال بدون اطلاع به صورت خرید شارژ از حساب وی برداشت نموده است.

سرهنگ صالحی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با استعلام استفاده کننده شارژ، متهم را شناسایی و به پلیس فتا احضار نموده که متهم با رویت مستندات و ادله چارهای جز اعتراف به بزه انتسابی خود نداشت که در ادامه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی و صدور قرار تحویل مقام محترم قضایی گردید.

وی افزود: متهم اذعان داشته به صورت اتفاقی رمز دوم شاکی را شنیده و پس از آن وسوسه شده تا اطلاعات دیگر کارت بانک شاکی را به دست آورد که در فرصتی مناسب از روی کارت بانکی او شماره کارت، تاریخ انقضاء و کدCVV2  را برداشته است.

سرهنگ صالحی خطاب به شهروندان تصریح کرد: مناسبترین مکان نگهداری رمز کارتهای بانکی، اعم از اینترنتی و رمز اولیه حافظه خود افراد میباشد. لذا اعتماد نابجا و بیدلیل به اشخاص در بازگو نمودن رمز کارت بانکی افراد را مستعد ارتکاب جرم مینماید و نتیجهای جز خسارت مالی در پی نخواهد داشت.

به گفته وی مناسب‌ترین مکان نگهداری اطلاعات حساب و رمز کارت‌های بانکی، حافظه خود افراد میباشد ، لذا نباید رمزهای بانکی را بر روی کارت یا جایی یادداشت نمود.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *