سوداگران مرگ در فضای مجازی به دنبال معتاد کردن عزیزان شما هستند

رییس پلیس فتا استان فارس در مورد تغییر مسیر فروش مواد مخدر از دنیای واقعی به فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی گفت: امروزه خرید و فروش مواد مخدر از دنیای واقعی به فضای مجازی کشیده شده است و برخی از شبکه‌های اجتماعی موبایل پایه، به بازاری برای فروش مواد مخدر مبدل شده و مجرمان در این صفحات ضمن ادعای فروش و تبلیغ، تسهیلاتی همچون تحویل در محل را نیز به مشتریان خود وعده می‌دهند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حبیب‌اله رجبلی از  شناسایی و دستگیری فردی که از طریق فضای مجازی اقدام به فروش و تبلیغ مواد مخدر نموده بود خبر داد و گفت: با رصد و پایش کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی، صفحه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی شناسایی شد که گرداننده آن اقدام به تبلیغ و فروش مواد مخدر از نوع حشیش، گل ، ماریجوآنا و … می‌نمود.

وی افزود: با توجه به محرز بودن جرم، در این راستا پرونده تشکیل و موضوع پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت‌.

رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند فرد فروشنده که همانا گرداننده صفحات شبکه‌های اجتماعی می‌باشد را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه با همکاری مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر استان دستگیر کنند.

سرهنگ رجبلی افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضایی در بازرسی از منزل متهم موفق به کشف ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع گل‌، ماری جوآنا شدند که پس از انجام اقدامات تکمیلی پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال گردید.

وی با اشاره به اینکه فروشندگان مواد مخدر همیشه به دنبال به دام انداختن جوانان جهت اعتیاد آنان به مواد مخدر هستند به شهروندان هشدار داد: خرید و فروش مواد مخدر به صورت آنلاین در فضای مجازی صورت می‌پذیرد و با توجه به وسعت فضای مجازی این امر به یک معضل اجتماعی تبدیل گردیده است.

سرهنگ رجبلی در توصیه به خانواده‌ها گفت: بر فعالیت سایبری فرزندان خود نظرت داشته باشید، چرا که امروزه برخی از جرم سنتی مثل مواد مخدر، فحشاء و… در این بستر انجام می‌گیرد و سوداگران مرگ به دنبال آلوده کردن فرزندان شما به مواد مخدر می‌باشند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *