سرقت و جعل هویت در فضای مجازی به چه معناست؟

سرقت هویت، جعل هویت شخصی دیگر است. در حوزه آنلاین این کار می‌تواند با سرقت اطلاعات مالی یا هویتی قربانی نظیر ایمیل یا شماره‌های شناسایی هویتی صورت بگیرد؛ اطلاعاتی که به جاعل در جای زدن خود به جای قربانی کمک کند.

به گزارش پلیس فتا، یکی از معمول‌ترین و شایع‌ترین نمونه‌های سرقت اطلاعات هویتی به شکل آنلاین، هک و نفوذ به پایگاه داده‌های دولت‌ها و نهاد‌های مالی از طریق وب‌سایت‌های آن هاست. البته این اتفاق می‌تواند تنها از روی یک وب سایت شخصی نیز رخ دهد

نوع دیگر از روش‌های شایع چیزی است که به آن اصطلاحا فیشینگ Phishing می‌گویند. در حالی که ما در خصوص بسیاری از ایمیل‌ها و پیام‌های وب‌سایت‌هایی که از ما درخواست اطلاعات می‌کنند، بی‌تفاوت هستیم، سالیانه هزاران نفر در سراسر جهان به دلیل همین بی‌توجهی قربانی سرقت اطلاعات می‌شوند. امروزه وجود بدافزارهایی که مخصوص فیشینگ طراحی شده‌اند، این تهدید را نزدیک‌تر از هر زمانی نیز کرده است.

طریق مشهود سوم نیز معروف به مهندسی اجتماعی است که مجرم به ویژه در شبکه های اجتماعی با طرح دوستی زیر پوستی با قربانی، به تدریج اقدام به شناسایی وی و سرقت اطلاعات می‌کند. بعدا این اطلاعات به راه های مختلف می‌تواند برای مجرم کاربرد داشته باشد.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *