سرقت اطلاعات کارت های بانکی به بهانه ارائه بن تخفیف خرید کالا

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: پیام جعلی “کاربر گرامی برای باطل نشدن بن تخفیف خود کلیک کنید” در شبکه های اجتماعی دام مجرمان سایبری برای سرقت اطلاعات کارت های بانکی است.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این خبر گفت: امروزه در شبکه های اجتماعی شاهد ترفندهای جدیدی از کلاهبرداری هستیم که مجرمان با شگرد مهندسی اجتماعی و تبلیغات اغوا کننده کاربران را به خرید فوری بن تخفیف ترغیب و از آنها کلاهبرداری می کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: بن های تخفیف در فروشگاه های معتبر فاقد ارزش ریالی است در حالی که کلاهبرداران با دریافت مبالغ اندک کاربران را به درگاه های جعلی پرداخت هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می کنند.

وی افزود: در بسیاری از موارد حتی در صورت دریافت بن تخفیف و خرید کالا ممکن است کالای خریداری شده ارسال نشود و یا در صورت ارسال، اجناس نامرغوب و با ارزش بسیار پایین تر از مبلغ دریافتی به مشتری تحویل داده شود.

سرهنگ مرتضوی گفت: گزارشات و تماس های متعددی توسط شهروندان در خصوص کلاهبرداری از طریق تبلیغات و پیام های جعلی به پلیس فتا واصل می‌شود، بنابراین کاربران به هیچ وجه به پیام هایی که منبع و مبنای آن مشخص نیست اعتماد نکنند و قبل از واریز هرگونه وجه، ضمن رویت کالا از صحت آن و هویت فروشنده اطمینان حاصل کنند.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *