سرقت اطلاعات بانکى با ترفند تبلیغات فریبنده

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى در پى وقوع چندین فقره سرقت اطلاعات بانکى با شگردى مشابه به شهروندان هشدار داد و گفت: مجرمین فضاى سایبرى با سوء استفاده از غفلت کاربران، ‌براى آنها دام درگاه بانکى جعلى یا فیشینگ به قیمت ۱۰۰۰ تومان پهن نموده و براى سرقت اطلاعات حساب بانکی، آنها را با همین ترفند به سمت تله فیشینگ هدایت مى‌نمایند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیرى در تشریح این خبر گقت: با توجه به پرونده‌هاى مطرح شده در پلیس فتا، شگرد مجرمانه جدید‌اى اخیراً از سوى کلاهبرداران در فضاى سایبرى شیوع پیدا کرده و شهروندان و کاربران فضاى سایبرى را اغفال و مورد کلاهبردارى قرار داده است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در این روش کلاهبردارى، فرد یا افراد کلاهبردار ضمن قراردادن محتواى تبلیغاتى در کانال‌هاى پر مخاطب اقدام به قرار دادن لینک صفحه فیشنگ یا جعلى شده نموده و کاربران به محض رویت این تبلیغات که غالبا فریبنده مى‌باشند، روى لینک جعلى کلیک نموده و وارد سایت اینترنتى شده، سپس با درج اطلاعات بانکى و رمز عبور خود در صفحه‌اى جعلى به خیال اینکه مبلغ ۱۰۰۰ تومان از حسابشان کسر مى‌گردد و این رقم قابل توجه نخواهد بود، متاسفانه اطلاعات حساب این افراد در دست فرد یا افراد کلاهبردار قرارگرفته و موجودى حساب خود را از دست مى‌دهند.

این مقام ارشد انتظامی با توجه به شیوه و شگرد این کلاهبرداری گفت: کاربران دقت نمایند همین ارقام ناچیز دام کلاهبرداران است چرا فرد فکر می‌کند مثلا با خرید این نرم افزار یا کالا که قیمتی چند هزار تومانی بیش ندارد مبلغی را از دست نمی‌دهد و بر این اساس دقت لازم را در وارد کردن اطلاعات بانکی ندارد که در دام فیشینگ افتاده است.

سرهنگ جهانشیری تاکید کرد: کاربران به یاد داشته باشند حتی اگر قرار است مبلغ چند صد تومان هم به حسابی واریز نمایند باید دقت کنند تا در درگاه‌های جعلی به دام فیشرها نیفتند چرا که در دام افتادن فیشرها از دست دادن چند صد تومان نیست.

وى به شهروندان و کاربران فضاى سایبرى و دارندگان گوشى‌هاى هوشمند توصیه کرد:‌ قبل از ورود اطلاعات بانکى، بررسى‌هاى لازم را انجام و از صحت آدرس و محتواى صفحات مطمئن گردند.

سرهنگ جهانشیرى در خصوص تهیه نرم افزارهاى کاربردى نیز توصیه کرد: به منظور پیشگیرى از هرگونه دسترسى غیر مجاز افراد کلاهبردار به حساب بانکى خود روى لینک‌ها و سایت‌هاى ناشناس کلیک نکرده و هنگام اتصال به درگاه بانکى مراقب باشید صفحه‌اى که به شما پیشنهاد شده است جعلى و فیشینگ نباشد.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *