ساخت صفحه جعلی در اینستاگرام با قصد بدنام کردن دیگری

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی خانمی ۳۲ ساله که با ایجاد یک صفحه در اینستاگرام و انتشار مطالب کذب به خصوص تصاویر و مطالب توهین آمیز بر علیه شاکیه، قصد بدنام کردن وی را داشت، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی ۱۸ ساله و ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان کازرون مدعی شده بود فرد یا افرادی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز برای وی در اینستاگرام و ساختن یک صفحه جعلی قصد بدنام کردن وی را دارند، رسیدگى به این پرونده ‌به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا کازرون قرار گرفت.

وی گفت: پس ازحضور شاکیه، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضایی تشکیل شد و با جمع آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر عمل انجام داده شده بود؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان پلیس فتا کازرون به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و مشخص شد این فرد خواهر شوهر شاکیه است و به دلیل اینکه از ازدواج شاکیه با بردارش ناراضی بوده است، اقدام به چنین کاری نموده بوده است و از اقدام خود پشیمان است.

سرهنگ حشمت سلیمانی افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

مشاوره حقوقی اینترنتی در زمینه توهین در فضای مجازی | اینجا کلیک کنید

 

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *