رقابت شغلی عامل هتک حیثیت در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل انتشار مطالب کذب و موهوم علیه شهروند مشهدی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

سرهنگ “جواد جهانشیری” رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: با مراجعه خانم جوانی به پلیس فتا و طرح شکایتی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب کذب و توهین آمیز علیه بنده نموده که موجب هتک حیثیت و سلب آسایش من و خانواده‌‌ام شده است.

وی افزود: شاکیه در ادامه اظهارات خود عنوان داشت مدتی است که در بستر اینستاگرام پیام‌های خلاف شأن را به من نسبت داده و همچنین به صورت پیامکی به صورت مداوم برای بنده مزاحمت ایجاد می‌کند.

این مقام سایبری گفت: با توجه به اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا متهم که دختر جوانی و همکار وی از کار درآمده بود مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

سرهنگ “جهانشیری” ادامه داد : در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچارلب به اعتراف گشوده و جرم خود اقرار کرد، وی در اظهارات خود گفت مدتی پیش شغلی که انتظار می رفت به من پیشنهاد خواهد شد توسط کارفرما به همکارم دادند و شغل وی ارتقاء یافت و این موضوع شعله انتقام جویی مرا برافروخت و اکنون از کار خود نادم و پشیمانم که پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ وجه اختلافات شخصی و کاری را به فضای مجازی نکشانید، هرکس در فضای مجازی به توهین، تهدید، نشر اکاذیب و … اقدام کند به موجب قانون جرم محسوب شده و برابر قانون شامل پیگرد خواهد شد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *