دوستی های مجازی هزینه سنگینی دارند

رئیس پلیس فتا کرمان از شناسایی عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی از یک شهروند کرمانی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا رضایی، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت خانمی مبنی سلب آسایش وی از طریق انتشار تصاویر خصوصیش در فضای مجازی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در اظهارات اولیه خود عنوان کرد مدتی پیش در فضای مجازی با مردی خوش سیما با هدف دوستی و ازدواج  آشنا که در روند این آشنایی تعدادی از تصاویر خصوصی ام را درخواست و من نیز اقدام به ارسال کردم و پس از مدتی به دلایلی معلوم تصمیم به قطع رابطه گرفتم که با ارسال پیام های تهدید آمیز، اقدام به ایجاد مزاحمت از بنده را کرد.

این مقام مسئول عنوان داشت: پس از  بررسی های لازم متهم که مردی ۳۷ ساله و متاهل بود شناسایی و دستگیر گردید؛ در بازجویی های اولیه به بزه انتسابی اعتراف و در نهایت تحویل مقامات قضایی شد اما قصه تلخ اعتماد در فضای مجازی که موجبات تهدید، اخاذی، هتک حرمت و حیثیت در فضای مجازی را فراهم می کند همچنان در حال قربانی گرفتن است.

سرهنگ رضایی در توصیه به شهروندان خاطر نشان کرد: جعل هویت از ویژگی های فضای سایبر است پس در این فضا تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده های دروغین مثل ازدواج قصد نزدیک شدن به شما را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات شخصی خود را برای آنها ارسال نکنید و نهایت دقت را در حفظ و نگهداری از اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را به عمل آورید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

نمونه شکواییه تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی | اینجا کلیک کنید

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *