دلایل نخریدن فالوور در اینستاگرام: قسمت اول

احتمالاً با تبلیغاتی از قبیل ۵۰۰ فالوور فقط ۴ دلار- خرید فالوورهای صد درصد واقعی– خرید فوری فالوور برخورد نمودید. اگر صاحب کسب و کار باشید یا از شخصیت‌های تاثیرگذار، این نوع تبلیغات می‌تواند برای شما به‌شدت وسوسه انگیز باشد.

همچنین نوع مشابه‌ای از این تبلیغات “لایک” می‌فروشند. با دلایل منطقی زیر وسوسه نشوید. خرید لایک و فالوور در بلند مدت بی‌فایده و جایگاه حساب کاربری را به‌خطر می‌اندازد. خرید فالوور بدلیل راحتی تشخیص اصل از بدل آن و عدم امکان هرگونه بهره برداری، هیچ توجیه عقلانی ندارد.

به گزارش اینفلوئنسرمارکتینگ‌هاب، بطور کلی ۳ دلیل اصلی برای استفاده از اینستاگرام وجود دارد:

۱-ایجاد ارتباط با دوستان و خانواده و اطلاع از وضعیت ایشان و بالعکس؛ در این صورت هیچ نیازی به خرید و افزایش تعداد فالوورها احساس نمی‌شود. چرا که آنها شناختی از شما ندارند در نتیجه علاقه‌ای به محتوای تولید و اشتراکی شما نیز نخواهند داشت.

۲-ایجاد بازاریابـی و کسب وکار؛ که البته فروش خدمات و محصولات به فالوور بَدَل (مجازی) غیر ممکن است.

۳- ایجاد تأثیر؛ تأثیرگذاری بر فالوور بدل نه تنها غیرممکن بلکه موجب خدشه‌دار شدن اعتبار اکانت شما نیز می‌گردد.

ویژگی‌های منفی فالوورهای بدل به شرح ذیل است :

۱- با شما تعامل دو جانبه ندارند.
۲- در مقایسه با فالوورهای اصلی، با اهداف شما سنخیتی ندارند.
۳- گاها نظراتی نامناسب و نامتناسب با موضوع درج می‌کنند.
۴- تبلیغات ناخواسته با خود به همراه دارند.
۵- توسط اینستاگرام شناسایی و مسدود می‌شوند.
۶- برخلاف سیاست‌ها و قوانین اینستاگرام فروخته می‌شوند.
۷- به اعتبار کاربران تاثیرگذار اینستاگرام صدمه می‌زند.
۸- موجب کسب درآمد نمی‌شود.

فالوور بدل با شما تعامل ندارد:

بی‌شک ارتباط با فالوور بدل ممکن نیست چرا که این اکانت‌ها توسط بات (ربات) اداره می‌شوند. بهترین ارتباط حاصل از فالوورهای بدل، دریافت نظراتی همچون “چه پست خوبی!” خواهد بود. برخورداری از بازخورد فالوورها، بویژه برای صاحبان صفحات تاثیرگذار، دارای اهمیت فراوانی است. تمامی نام‌های معتبر تجاری، قبل از شروع هرگونه همکاری بعنوان اسپانسر، اعتبار اشخاص تاثیرگذار را راستی آزمایی می‌نمایند. تنها هدف کاربران تاثیرگذار اینستاگرام، تعامل دوطرفه جهت تأثیر بر رفتار فالوورها است و پر واضح است این مهم با داشتن فالوورهای بدل امری ناشدنی است.

همچنین اگر خود از نام‌های معتبر تجاری هستید، حداقل انتظارتان از فالوورها، جدا از لایک و اشتراک‌گذاری، فقط و فقط مشاهده محتوای شما است و با وجود فالوورهای بدل، جای هیچ‌گونه توقعی باقی نمی‌ماند. از نشانه‌های اکانت‌های بدل می‌توان به فقدان یا تعداد کم تصاویر پروفایل وهوش ارتباطی ضعیف با کاربران دیگر اشاره کرد. همچنین اکانت‌های بدل بیش از آنکه فالوور داشته باشند، دیگران را فالوو (دنبال) می‌کنند. البته برخی سازندگان حساب‌های بدل، حتی به قانون رایج “تقابل” در اینستاگرام موقتاً تمکین نموده اما پس از مدتی بصورت خودکار دنبال نمودن هزاران فالوور خود را متوقف می‌نمایند.

فعالیت غیرعادی فالوورهای بدل:

تشخیص اکانت‌های غیرفعال از فعال کار دشواری نیست. اغلب حساب‌های کاربری اصل درصد ارتباط مشابهی دارند. بررسی تحلیلی ۲ میلیون حساب کاربری اینستاگرام توسط شرکت آماری Markerly میزان ارتباط کاربران تاثیرگذار با فالوورهای خود را به شرح ذیل اعلام می‌نماید:

۱- بیش از ۱۰۰۰ فالوور، ۸ درصد
۲- از ۱۰۰۰ تا ۱۰٫۰۰۰ فالوور، ۴ درصد
۳- از ۱۰٫۰۰۰ تا ۱۰۰٫۰۰۰ فالوور، ۲٫۴ درصد
۴- از ۱۰۰٫۰۰۰ تا ۱ میلیون فالوور، ۱٫۸ درصد
۵- بیش از ۱ میلیون فالوور، ۱٫۷ درصد

بدیهی است در صورت وجود تفاوت معنادار با متوسط میزان مذکور در میزان ارتباط، اصالت اکانت زیر سؤال می‌رود؛ به‌خصوص اگر ارتباط مابین کاربر و فالوورهایش بیش از متوسط تعیین شده باشد.

با وجود اینکه برخی اکانت‌های اصل در چرخه درج نظر و اشتراک یکدیگر قرار گرفته‌اند و به‌ظاهر عملکرد بهتری از اکانت‌های بدل دارند، با این حال جهت جلب توجه اسپانسر از ارزش بسیار پایینی برخوردار هستند.

همچنین خرید “لایک” و وجود “تعداد لایک بالا به نسبت نظرات” منجر به خروج از میزان معین سطح ارتباط و در نتیجه باعث از بین رفتن اصالت اکانت می‌شود.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *