دستگیری کلاهبرداران اینترنتی با سایت صیغه یابی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از دستگیری کلاهبرداران اینترنتی خبر داد که  از طریق سرقت اطلاعات بانکی شهروندان تحت عنوان صیغه یابی و هدایت به درگاه جعلی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می نمودند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسن کوره بلاغی در تشریح پرونده اظهار کرد: بنابر اطلاعات به دست آمده افرادی از طریق ثبت نام در سایت صیغه یابی و هدایت به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان نموده و متعاقباً حساب بانکی آنان را خالی می‌نموند. که با توجه به حساسیت موضوع مراتب با هماهنگی مقام قضایی تحت رسیدگی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: در ادامه روند رسیدگی به پرونده با شناسایی یکی از قربانیان و تحقیق از وی اظهار داشت، بنده در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به خرید نرم افزاری نمودم که جهت فعال نمودن آن از طریق مدیر سایت درخواست گردید مبلغ ۲۰۰۰۰۰ ریال از طریق لینکی که در شبکه اجتماعی معرفی شده بود، به حساب وی واریز نمایم. که پس از واریز و گذشت یک روز ،از طریق در یافت پیامک متوجه شدم مبلغ ۱۸۰۰۰۰۰۰ ریال از حساب بانکی بنده به صورت غیر مجاز برداشت و خرید اینترنتی صورت گرفته است.

وی افزود: در ادامه روند رسیدگی به پرونده و با بررسی و تحلیل فنی لینک و سایت جعلی و حساب های مقصد نهایتاً دو نفر متهم به هویت های معلوم با انجام اقدامات پلیسی و با هماهنگی مقام قضایی در این خصوص شناسایی و دستگیر گردیدند.

سرهنگ کوره بلاغی گفت: در تحقیقات بعمل آمده از متهمین اظهار داشتند که با ایجاد یک لینکی در یکی از شبکه های اجتماعی جهت فروش نرم افزار صیغه یابی و هدایت آن به درگاه واسط بانکی جعلی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان نموده و از آن طریق اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می‌نمودند. در ادامه با توجه به اقرار متهمین و مستندات فنی موجود، نتیجه اقدامات در معیت متهیمن به دادسرا معرفی که با صدور قرار وثیقه مناسب متهمین روانه زندان گردیدند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی هشدار داد: از کلیک کردن بر روی لینک‌های مشکوکی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف و تحت عناوین گوناکون ارائه می شود جدا خودداری شود.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *