فروشنده اجناس خیالی گرداننده درگاه پرداخت جعلی بود

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری گرداننده درگاه پرداخت جعلی خبر داد.

سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران در تشریح این پرونده قضایی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از کارت بانکی وی در یک خرید اینترنتی، به جهت شناسایی درگاه جعلی (فیشینگ)، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی از شناسایی متهم خبر داد و گفت: بعد از اقدامات تخصصی و فنی مهندسی تیم کارشناسان پلیس فتا، متهم که یک جوان ۱۶ ساله بود مورد شناسایی قرار گرفت و در مواجهه با مستندات جمع آوری شده، لب به اعتراف گشود و اقرار کرد از طریق تبلیغات فروش اجناسی که وجود فیزیکی ندارند با قیمت مناسب در کانال های تلگرامی، کاربران را به صفحات درگاه های جعلی هدایت کرده (کلاهبرداری به روش فیشینگ)، و پس از وارد نمودن مشخصات کارت بانکی توسط افراد، در فرصتی مناسب اقدام به خالی کردن حساب آن ها می کردم.

توصیه های سرهنگ سلطان آبادی

وی در ادامه افزود: بهترین روش مقابله با این نوع از حمله های فیشینگ دقت به URL درگاه پرداخت است.

درگاه های پرداخت بانک ها از کد‌های امنیتی باضریب اطمینان بالا استفاده می‌کنند و در آدرس سایت عبارت https:// قابل مشاهده می باشد، در ضمن هر یک از سایت های بانک ها از آدرس مشخصی برای درگاه پرداخت خود استفاده می‌کنند بنابراین هر آدرس دیگری می‌تواند نشانه یک حمله فیشینگ باشد.

رییس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: پلیس فتا با هرگونه فعالیت سوء و هنجارشکن برخورد کرده و در این خصوص هیچ گونه ملایمتی نخواهد داشت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

نمونه فرم شکایت فیشینگ (جعل درگاه بانکی) | اینجا کلیک کنید

 

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *