دستگیری فرد انتشار دهنده تصاویر غیر اخلاقی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر غیر اخلاقی در فضای مجازی می‌نمود‌، خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ محسن محمودی اظهار کرد: برابر رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا در جهت شناسایی گردانندگان صفحات شبکه‌ های اجتماعی‌، سایت‌ها و صفحات حاوی محتوای مجرمانه، برابر قانون جرائم رایانه‌ای‌، شناسایی یک مورد پروفایل که در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر غیر اخلاقی و منافی عفت عمومی می‌نمود در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: اقدامات فنی، تخصصی و پلیسی جهت شناسایی متهم آغاز که در بررسی‌های فنی مشخص شد که پروفایل بیش از ۲۰ هزار دنبال کننده داشته که صاحب و مالک پروفایل شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی دستگیر شد.

وی  تصریح کرد: متهم ابتدا منکر هرگونه اقدام در زمینه بزه انتسابی خود بود ولی با مشاهده ادله و مستندات مربوطه اتهام وارده را پذیرفت و از کار خود اظهار ندامت و پشیمانی کرد که پرونده پس از تکمیل جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شهروندان  باید مطلع باشند که در فضای مجازی هر اقدامی قابل ردیابی است و هر عملی از قبیل توهین، تهدید، ایجاد صفحات و پروفایلهای غیر اخلاقی و… که در فضای حقیقی جرم تلقی می‌شود مطمئناً انجام این عمل در فضای مجازی نیز جرم خواهد بود و با خاطیان بر خورد خواهد شد و افرادی که باعث بر هم زدن نظم و امنیت فضای مجازی می‌شوند متخلف محسوب شده و طبق قانون با این افراد برخورد می‌گردد.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *