دستگیری عامل هک اکانت اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیر مجاز به اکانت اینستاگرام یک شهروند کرمانی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا رضایی، رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر اظهار داشت: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر دسترسی غیر مجاز به صفحه کاربری شبکه اجتماعی اینستاگرام وی ، موضوع جهت رسیدگی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با ارائه مستندات شاکی مشخص شد متهم که فردی سودجو با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در حساب کاربری شاکی ، به اکانت وی دسترسی پیدا کرده که با اقدامات فنی و سایبری، شناسایی و به این پلیس دلالت داده شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته ، همه چیز را انکار کرد ، اما پس از مشاهده ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کرد و بیان داشت شاکی از رمز ساده و قابل حدس نظیر شماره تلفن همراهش استفاده می کرد.

توصیه های سرهنگ رضایی

سرهنگ محمدرضا رضایی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دو مرحله ای برای حساب های کاربری شبکه های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کرده و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان از عموم مردم خواست: در صورتی که پیامی در شبکه های اجتماعی از سوی دوستان و یا آشنایانتان مبنی بر درخواست واریز وجه دریافت کردند حتما از طرق دیگر نظیر برقراری تماس تلفنی صحت محتوای پیام ارسالی را قبل از واریز وجه احراز کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

مشاوره حقوقی اینترنتی رایگان در زمینه جرایم هک و نفوذ | اینجا کلیک کنید

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *