باند کلاهبرداران اسکیمری در کمتر از ۷۲ ساعت متلاشی شد

رئیس پلیس فتا کرمانشاه گفت: باندی که در پوشش دکه فروش کالا از کارت بانکی مشتریان با استفاده از دستگاه اسکیمر کپی برداری کرده و اقدام به برداشت غیر مجاز بیش از شش میلیارد ریالی از حساب بانکی قربانیان می‌کردند ، متلاشی شد.

سرهنگ علی کسانی، رئیس پلیس فتا کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: در پی وصـول بیست‌وهفت فقـره مـرجـوعه قضـایـی به این پلیـس، مبـنـی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان در شرایطی که کارت‌بانکی آنها در اختیارشان بوده و خرید اینترنتی هم انجام نداده‌اند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی کارشناسی توسط کارآگاهان پلیس فتا استان مشخص شد که یک باند فعال کلاهبرداران اسکیمری در استان کرمانشاه در حال فعالیت‌اند لذا با تشکیل تیمی از کارشناسان و تلاش شبانه‌روزی باند کلاه‌برداران اسکیمر در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی شدند.

این مقام انتظامی افزود: اسکیمر دستگاهی است که از طریق آن مجرم اقدام به کپی برداری از کارت بانکی و سپس ایجاد یک کارت مشابه می‌کند، باید توجه داشت این دستگاه رمز کارت را کپی نکرده و رمز توسط خود قربانی در اختیار مجرمین قرار می‌گیرد.

سرهنگ کسانی بیان داشت: در ادامه با اقدامات فنی و اطلاعاتی انجام‌شده مخفیگاه متهمین مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی با مرجع قضایی افراد خاطی دستگیر شدند و تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی آن‌ها و همچنین ادوات جرم شامل یک چهار عدد گوشی هوشمند، یک دستگاه اسکیمر و تعداد ۳۲ کارت بانکی کپی شده، مقادیر زیادی طلا، ارز دیجیتال و وجه نقد کشف و ضبط شد.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه  توصیه کرد: شهروندان می‌بایست بعد از کشیدن کارت در دستگاه‌های کارتخوان، رمز را خود وارد کنند؛ در این صورت حتی اگر اطلاعات کارت بانکی کپی شده باشد، رمز بانکی همچنان در اختیار دارنده کارت خواهد بود و امکان برداشت برای مجرمین امکان‌پذیر نخواهد بود.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *