دستگیری هکر مودم‌های بیسیم

رییس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فردی که اقدام به هک و نفوذ به وای فای شهروندان نموده و از اینترنت آنها استفاده می‌نمود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیرشد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ سید‌مصطفی مرتضوی در تشریح این خبر گفت:  در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی مودم بی‌سیم آنها را هک کرده و از اینترنت و پهنای باند آنها استفاده کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا فرد هکر که یکی از همسایگان شاکیان می‌باشد شناسایی و دستگیر گردید.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهم پس از مواجه با مدارک و مستندات این پلیس به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را در ابتدا کنجکاوی بیان داشته ولی انگیزه وی در هک مودم‌های بیشتر را کسب منفعت عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی در هشدار به کاربران گفت: رمز پیش فرض مودم‌های خود را تغییر دهید و مودم های بی‌سیم و وایمکس برای ارسال اطلاعات از پورتکل‌های امنیتی استفاده می‌کنند لذا می‌توانید با وارد شدن به تنظیمات مودم و انتخاب پروتکل امن WPA2 و انتخاب رمز مطمئن و همچنین تعریف دستگاه‌های قابل اتصال به اینترنت از طریق آن مودم از نفوذ هکرها جلوگیری کنیم.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *