ارسال پیام های تهدید آمیز و اخاذی در پی دسترسی غیرمجاز به تلگرام

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با سوءاستفاده از مدارک هویتی یکی از شهروندان از طریق دسترسی غیر مجاز به تلگرام شاکی، قصد اخاذی از وی را داشت خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس تصویر مدارک و اطلاعات هویتی وی را در اختیار دارد و با ارسال پیام های تهدید آمیز قصد مزاحمت برای او را داشت، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد فردی ناشناس با در اختیار داشتن کد دسترسی به پروفایل شاکی، به تصویر مدارک و اطلاعات هویتی بارگزاری شده توسط وی دسترسی پیدا کرده است و با ارسال پیام های تهدید آمیز، قصد اخاذی از قربانی را داشت.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اظهارات شاکی و اقدامات فنی کارشناسان پلیس، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی به اداره پلیس منتقل شد، متهم در بازجویی به عمل آمده بیان داشت که با ارسال پیام‌های جعلی تبلیغاتی و جلب اعتماد شاکی و دریافت کد دسترسی به پروفایل وی، موفق شدم تصویر مدارک هویتی او را بدست آوردم.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان مدارک هویتی خود را در تجهیزات هوشمند نگهداری نکرده و از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به ارسال اینگونه مدارک نکنند، زیرا که یکی از معمول ترین و شایع ترین نمونه‌های سرقت اطلاعات هویتی به شکل آنلاین، دسترسی غیر مجاز به اطلاعات در بستر رایانه و تلفن همراه می‌باشد که به دلیل سهل انگاری کاربر صورت می‌گیرد، به طوری که بعداً این اطلاعات به روش‌های مختلف می‌تواند برای مجرم کاربرد داشته باشد.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *