شناسایی عامل دسترسی به بیش از ۵ هزار حساب کاربری

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به سامانه‌های رایانه‌ای خبر داد و گفت: این متهم با ارسال بد افزار مخرب در شبکه‌های اجتماعی به اکانت‌های کاربران و همچنین اطلاعات خصوصی آنها دسترسی پیدا کرده بود.

سرهنگ محمدعلی‌ آدینه‌لو، رئیس پلیس فتا زنجان گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا که مدعی شد از طریق حساب کاربری‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی بدون دخالت وی پیام‌هایی به افراد ناشناس ارسال شده است، رسیدگی به این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان زنجان قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم به‌هویت معلوم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی با مقام قضایی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

وی گفت: دربازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی ‌شد ولی پس از مواجهه با مستندات به جرم خود اعتراف کرد و بیان داشت: با پنهان کردن بدافزار و انتشار آن در گروه و کانال‌های مختلف، به محض دانلود فیلم توسط کاربران، به اطلاعات شخصی و خصوصی قربانیان دسترسی پیدا می کردم.

سرهنگ آدینه‌لو با بیان اینکه متهم در اظهارات خود به دسترسی به اکانت بیش از ۵ هزار نفر کاربر در سراسر کشور اعتراف نموده، به کاربران توصیه کرد: نماهنگ، کلیپ و نرم‌افزارها را از سایت‌ و مارکت‌های معتبر خریداری و دانلود نمایند و به تبلیغات فریبنده که در گروه‌ها، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی منتشرمی‌شود اعتماد نکنند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: شهروندان حتماً با انجام تنظیمات امنیتی شبکه‌های اجتماعی مختلف امنیت آنها را به بالاترین سطح ممکن برسانند تا افراد سودجو نتواند وارد حریم خصوصی آنها شوند.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *