دسترسی غیرمجاز به پروفایل

رئیس پلیس فتا استان گلستان از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به پروفایل شهروند گرگانی که اقدام به ایجاد مزاحمت برای وی کرده بود، خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم ابراهیم پرسا در تشریح این خبر اظهار کرد: پس از وصول یک فقره مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان، شهروند گرگانی مدعی شد که شخصی در پیام‌رسان تلگرام به پروفایل شخصی وی دسترسی غیرمجاز پیدا کرده و از هویت و اطلاعات وی سوء‌استفاده نموده که در این راستا شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: برابر تحقیقات صورت گرفته و بررسی مستندات، مشخص گردید فردی با دسترسی غیرمجاز به پروفایل شاکیه با سوء‌استفاده از اطلاعات وی اقدام به ایجاد مزاحمت برای شاکیه می‌نمود که با اقدامات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا استان، نهایتا متهم شناسایی و برابر هماهنگی با مرجع قضایی، احضار و در بازجویی‌های صورت گرفته‌ به بزه ارتکابی اعتراف و اعلام نمود، شاکیه زن دایی بنده می‌باشد و به جهت کنجکاوی وارد اکانت تلگرام وی شدم. هدف و انگیزه خاصی نداشتم و صرفا از روی سرگرمی و کنجکاوی اقدام به انجام این کار نمودم.

سرهنگ پرسا گفت: پس از تکمیل تحقیقات، متهم مذکور به همراه پرونده جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا اعزام گردید.

رئیس پلیس فتا استان گلستان تاکید کرد: اعتماد بی‌جا به اطرافیان‌ و عدم رعایت نکات امنیتی و تبادل اطلاعات خصوصی و مهم در فضای مجازی خصوصا شبکه‌های اجتماعی، منجر به بروز چنین مشکلاتی می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: شهروندان می‌بایست‌ این فضا را حریم امن و قابل اعتماد تصور نکنند و از تبادل اطلاعات شخصی در محیط پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری نمایند.

سرهنگ پرسا گفت: متاسفانه برخی از کاربران پس از ارتکاب عمل مجرمانه در فضای مجازی، از عدم آگاهی از قانون جرایم رایانه‌های سخن می‌گویند، غافل از اینکه، جهل به قانون رافع مسئولیت نیست.

وی همچنین ضمن هشدار به کلاهبرداران و مزاحمان اینترنتی گفت: پلیس فتا برابر قانون جرایم رایانه‌ای با متخلفان این حوزه که اقدام به ایجاد مزاحمت برای سایر شهروندان می‌نمایند رفتار خواهد نمود.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *