درج رمز عبور قابل حدس منجر به سوء استفاده از اکانت شبکه اجتماعی شد

 رییس پلیس فتای استان مرکزی گفت: درج رمز عبور ساده به برانگیخته سازی حس کنجکاوی و در نهایت انجام عملی مجرمانه منجر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مصطفی نوروزی در تشریح این خبر گفت : در پی مراجعه احدی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر دسترسی غیرمجاز اکانت شبکه اجتماعی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدا اظهارات شاکی اخذ که او عنوان داشت مدتی است فرد ناشناسی اقدام به ورود غیرمجاز به اکانت یکی از صفحات اجتماعی او نموده است.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: در این راستا و در ادامه روند رسیدگی به پرونده با بهره‌گیری از شیوه و شگردهای پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام محترم قضایی از ایشان تحقیق به عمل آمد که ابتدا او منکر هرگونه بزه انتسابی بوده که با مشاهده ادله و مستندات عنوان داشت مدتی با شاکی زندگی می‌کرده و با سوء‌استفاده از رمز ساده انتخابی وی با نیت کنجکاوی اقدام به ورود به اکانت شبکه اجتماعی ایشان کرده است.

سرهنگ نوروزی خاطر نشان کرد:‌ با تکمیل تحقیقات، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارسال شد.

این مقام ارشد انتظامی از شهروندان خواست از انتخاب رمزهای عبور ساده و قابل حدس مانند تاریخ تولد خود و افراد مورد علاقه، شماره تلفن، اعداد متوالی و… خودداری کرده و حتی الامکان از رمز‌های عبور دارای حداقل هشت کاراکتر ترکیبی از حروف‌،اعداد، علایم و نمادها استفاده کنند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *