خواستگار رد شده عامل هتک حیثیت در اینترنت بود

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان از دستگیری فردی که با انگیزه انتقام‌جویی اقدام به هتک حیثیت، ایجاد مزاحمت و  تهدید شهروند سنندجی در فضای مجازی می‌نمود، خبر داد و گفت: متاسفانه برخی کاربران به اشتباه در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی مرتکب اعمالی می‌گردند که نه تنها برای دیگران دردسر درست می‌کند، بلکه برای خود آنها نیز تبعات قضایی دارد و باید در محاکم قضایی حاضر شده و پاسخگو باشند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ فرامرز شاکری اظهار کرد: عواقب دوستی‌های اینترنتی و آسیب‌های انتشار اطلاعات محرمانه و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی، بسیار زیاد است.

وی از تازه‌ترین جرمی که با این موضوع در شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاده، خبر داد و افزود: پرونده‌ای با موضوع انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی از سوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری دادسرای عمومی ‌و انقلاب شهرستان سنندج به دادخواهی خانمی اهل و ساکن سنندج به این پلیس ارجاع، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا  قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در تحقیقات اولیه از شاکیه اظهار داشت، شخصی  ناشناس اقدام به ساخت اکانتی در شبکه اجتماعی نموده و عکس‌های خصوصی و خانوادگی من را در معرض دید عموم قرار داده است و سپس اقدام به ارتباط با بستگان و آشنایان من نموده و با نسبت دادن حرف‌ها و اعمال غیر واقع به من‌، موجبات به مخاطره افتادن آبروی من شده است .

سرهنگ شاکری گفت: پس از انجام تحقیقات مقدماتی و با استفاده از روش‌های فنی‌، شگردهای پلیسی  گرداننده اکانت شناسایی  گردید و پس از هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی‌ متهم به پلیس فتا احضار ‌و  پیرامون پرونده از متهم تحقیق، بدواً منکر قضیه بوده اما پس از مواجهه با دلایل و مدارک و مستندات پرونده، به بزه انتسابی معترف و اظهار داشت، قرار بود با هم ازدواج کنیم ولی به دلیل اختلاف به وجود آمده شاکیه از ازدواج با من منصرف شد و من به انگیزه انتقام جویی اقدام به انتشار عکس شاکیه در فضای مجازی نمودم . 

رئیس ‌پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان دوستیهای اینترنتی خارج از عرف را منشاء بسیاری از اختلافات خانوادگی دانسته و از کاربران خواست‌ تا به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند‌ و هیچگونه عکس و اطلاعات خصوصی در این شبکه‌های به اشتراک نگذاشته و یا برای دیگران ارسال نکنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان در توصیه به خانواده‌ها گفت: نظارت بیشتری بر فعالیت سایبری فرزندان خود داشته باشید.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *