خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه جرم است

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: این روزها و به فاصله چند روز تا چهارشنبه آخر سال حضور فعال دستفروشان درمعابر، چهارراه‌ها و پشت چراغ قرمزها را شاهدیم‌، که اقدام به فروش انواع و اقسام مواد محترقه و منفجره غیر استاندارد می‌کنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حبیب‌اله رجبلی در مورد فروش مواد محترقه در فضای مجازی اظهار کرد: نه تنها در مغازه‌ها و معابر عمومی بلکه فروش این نوع مواد به داخل فضای مجازی هم رسوخ کرده و شاهد این هستیم که سایت‌هایی در فضای مجازی اقدام به فروش مواد منفجره و محترقه با قیمت‌های گزاف می نمایند.

وی با بیان اینکه همواره پیشگیری مقدم بر درمان بوده و پلیس فتا نیز در راستای انجام وظایف خود و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در ایام چهار‌شنبه آخر سال و همچنین ایام نوروز اقدام به شناسایی سایت‌های فعال در زمینه ساخت، و فروش مواد محترقه نموده به فروشندگان مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی هشدار داد و گفت: ایجاد سایت‌هایی که اقدام به خرید و فروش مواد محترقه و منفجره می‌کنند، بر اساس مواد ۱ تا ۴ قانون مجازات اسلامی (قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز)، مرتکب جرم شده و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

سرهنگ رجبلی تاکید کرد: فروش، تبلیغ، توزیع و هرگونه معامله بدون مجوز، تجهیزات نظامی و تجهیزاتی که دارای کاربرد دو گانه و نیز اقلام و موارد تحت کنترل از قبیل انواع مواد محترقه، منفجره اعم از نظامی و غیرنظامی، شیمیایی، رادیواکتیو، میکروبی، گازهای بیهوش‌کننده، بی‌حس‌کننده و اشک‌آور و شوک‌دهنده‌ها (شوکرها) و تجهیزات نظامی و انتظامی. (مواد ۱ تا ۴ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز و مصوبه چهل و هفتمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه) جرم بوده و بر اساس قانون تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

رئیس پلیس فتا فارس در توصیه به خانواده‌ نیز گفت: متاسفانه برخی سایت‌ها در فضای مجازی اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه می‌کنند و خانواده‌ها باید در این خصوص مراقب فرزندان خود باشند چرا که عدم آشنایی کودکان با این مواد و آموزش ناقص سایتها در این خصوص بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به حوادث به وجود آمده در سال‌های گذشته گفت: افراد زیادی دچار سانحه سوختگی شده‌اند و در برخی موارد جان خود را در اثر ساخت مواد محترقه از دست داده‌اند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *