راننده تاکسی حساب بانکی مسافرش را خالی کرد

سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری راننده تاکسی که با سوء استفاده از کارت بانکی مسافرش اقدام به برداشت از حساب آن می نمود، خبر داد.

سرهنگ سید مهدی عمران فر، سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این خبر اظهار داشت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه از حساب وی برداشت اینترنتی صورت گرفته، در حالی که وی رمز دومی برای کارت بانکی خود فعال نکرده است، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات کارشناسی و پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از شهرستان های استان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ عمران فر بیان کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت اما بمحض رو به‌ رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع آوری شده ضمن اقرار به جرم خود، انگیزه اش را کسب درآمد مالی و کلاهبرداری از شهروندان عنوان نمود.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم راننده تاکسی بوده است که پس از اعتماد شاکیه برای دریافت کرایه خود اقدام به برداشت از کارت بانکی وی کرده است.

سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری رمز عبور به همراه کارت عابر بانک خود جداً خودداری نمایند تا در صورت مفقودی و یا ربوده شدن کارت با حساب خالی خود مواجه نشوید، هم چنین برای پرداخت وجه، کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و حتما به صورت دوره ای  نسبت به تغییر رمز کارت بانکی خود اقدام کنید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

پرسش و پاسخ حقوقی اینترنتی رایگان در زمینه کلاهبرداری | اینجا کلیک کنید

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *