حفاظت از فایل ها و اطلاعات شخصی

در قرن بیست و یکم که به قرن ارتباطات معروف می باشد، تبادل  اطلاعات کاری بسیار سهل و ساده است. اطلاعات از طرق زیادی قابل انتقال هستند که ساده ترین آنها از طریق فضای اینترنت، فلش مموری ها ، هارد دیسک ها ، لوح های فشرده و تلفن های همراه می باشد.

آیا تا به حال به این نکته فکر کرده اید که وقتی شما یکی از وسایل انتقال اطلاعات ، نظیر کامپیوتر قدیمی و یا تلفن همراه خود را به فروش می رسانید چه اتفاقاتی ممکن است روی اطلاعات شما ، بیفتد؟شاید اشخاصی که کمی محتاط باشند، ابتدا فایل‌های موجود بر روی آنها را پاک کنند و سپس اقدام به فروش نمایند. ولی این کار به تنهایی کافی نیست، چرا که حتی اطلاعات پاک شده نیز به سادگی قابل بازیابی می باشند.
طبق تحقیقات آماری که از دادسرای ویژه جرایم رایانه ای بدست آمده، تعداد پرونده های زیادی با موضوع انتقال و سوء استفاده از فایل های شخصی مطرح شده و موجود می باشد.
ولی این انتقال اطلاعات چه سودی برای این افراد دارد ؟ جواب این سوال بسیار ساده است. این افراد از طریق اخاذی از شاکیان این پرونده ها، هدف شوم خود را دنبال می کنند. به این صورت که آنها را تهدید به فروش و یا انتشار عمومی این اطلاعات در فضای اینترنت می کنند.

اما راهکار پیشگیری چیست ؟

چاره ی این معضل بسیار ساده  است. نرم افزارهای زیادی در این زمینه طراحی شده اند که توسط این نرم افزارها، میتوانید فایل های خود را پاک نموده و مانع از بازیابی مجدد فایل های خود شوید. یکی از این نرم افزارها که کار با آن بسیار ساده است BPS Data Shredder می باشد. این نرم افزارها دارای قسمتهای مختلفی می باشند که هر کدام از این قسمت ها برای پاک کردن بخش  مشخصی برنامه ریزی شده است.در زیر لیست این بخشها و کاری که انجام می دهند ، ذکر شده است:

Shred Recycle Bin : جهت پاک کردن محتویات Recycle Bin
Shred File : جهت پاک کردن فایلها
Shred Folder : جهت پاک کردن پوشه ها
Shred Drive : جهت پاک کردن درایوها

در هر کدام از این بخش ها یک قسمت Browse وجود دارد که وقتی روی آن کلیک کنید، آدرس فایل،پوشه و یا درایو مورد نظر جهت پاک کردن را از شما می خواهد. بعد از وارد کردن آدرس مورد نظر، این نرم افزار شروع به پاک کردن آن می کند. پاک کردن از طریق این نرم افزار زمان بیشتری نسبت به پاک کردن از طریق خود ویندوز می‌برد و فایل هایی که از این طریق پاک می شوند به هیچ عنوان قابل بازیابی نمی‌باشند.

منبع : ایران هشدار

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *