جهل به قانون رافع مسئولیت نیست

رئیس پلیس فتا گلستان با اشاره به اینکه جهل به قانون رافع مسئولیت نیست، از کاربران خواست ضمن مطالعه و مدنظر قرار دادن این قانون، در فضای مجازی متعهد به رعایت اصول اخلاقی، شرع و عرف جامعه باشند و قبل از ارسال هرگونه محتوایی در این فضا، به عواقب و تبعات آن فکرکنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا گلستان گفت: با افزایش میل و اشتی به استفاده از رایانه و اینترنت و بهره‌مندی از مزایای آن، ارتکاب جرایم از فضای فیزیکی به فضای مجازی منتقل شده است که این امر به یکی از دغدغه‌های مهم جوامع تبدیل شده است.

وی با اشاره به ناآشنایی برخی از کاربران با قوانین موجود در بستر فضای مجازی افزود: بعد از ورود به فضای اینترنت و یا راه اندازی  کسب و کار در فضای مجازی، یکی از الویت های  کاربران و  مدیران کسب و کارهای اینترنتی،آشنایی با تعاریف قانونی جرایم و رفتارهای منع شده این حوزه باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شما به عنوان  کاربر و یا مدیر کسب و کار اینترنتی بعد از آشنایی با مفاهیم، رفتارها و اعمال ممنوعه ای که در قانون به آن جرم گفته می شود و توسط قانون گذار برای آن مجازات و عقوبت تعیین شده، خواهید توانست همسو با قوانین علاوه بر فعالیت سالم در این فضا به توسعه کسب و کار قانونمند و معتبر خود بپردازید.

سرهنگ پرسا یاداور شد: بایدها و نبایدهای حوزه سایبر در قانون جرایم رایانه ای مصوب سال ۱۳۸۸در ۵۶ ماده آورده شده است و کاربران عزیز نیز می بایست بدانند که این قوانین بازدارنده به خاطر حمایت از حقوق شهروندی و حقوق حقه شهروندان وضع و اجرا می شود که ضابطه‌مند بوده و مطابق با معیارهای قانونی و شرعی و نیز عرف جامعه عمل می کنند.

رئیس پلیس فتا گلستان در خصوص جهل به قانون تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم آگاهی برخی از کاربران از وجود چنین قوانینی، همکاران ما مجبور می شوند جهت اعمال قانون و برخورد با عوامل مخل امنیت و نیز برهم زنندگان آسایش عمومی وارد عمل شوند، که در این راستا ضمن رصد شبانه روزی فضای مجازی عوامل انتشار محتوای غیرقانونی در این فضا را شناسایی و به مرجع قضایی معرفی می کنند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *