جعل هویت عامل کلاهبرداری از مرد جوان شد

رئیس پلیس فتا فارس خبر داد: فردی که با جعل هویت، در قالب خانمی جوان و با شگردی خاص از شهروند شیرازی در حدود ۸۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود توسط پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت‌: چندی پیش مردی جوان با مراجعه به این پلیس از فردی ناشناس به دلیل کلاهبرداری ۸۰ میلیون ریالی اعلام شکایت کرد.

وی اضافه کرد: با آغاز تحقیقات کارشناسان پلیس، مشخص شد که شاکی مدت ‌زمانی طولانی با این فرد که خود را خانمی جوان و مستعد به ازدواج معرفی نموده بود در شبکه‌های اجتماعی آشنا و وعده ازدواج بین طرفین مطرح می‌شود.

سرهنگ سلیمانی گفت: در مدت این آشنایی، فرد ناشناس به بهانه‌های مختلف در حدود ۸۰ میلیون ریال از شاکی پرونده دریافت و بعد از سپری شدن مدت‌زمانی طولانی، شاکی متوجه رفتارهای مشکوک مخاطب می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با شکایت این فرد و در انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم این پرونده که مردی میانسال و ساکن یکی از شهرستان‌های استان بود شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی دریک عملیات غافلگیرانه  دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا فارس بیان داشت: متهم در ابتدای امر منکر عمل مجرمانه خود شد اما پس از روبه رو شدن با ادله و مستندات به ‌دست ‌آمده لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی خود اعتراف نمود.

سرهنگ سلیمانی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که افرادی با جعل هویت، شامل نام و جنسیت در این فضا همیشه در کمین بوده و هدف آنان از آشنایی با اشخاص چیزی جز فریب و سوءاستفاده نبوده است و بر این اساس از کاربران خواست اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *