مبارزه با جرایم رایانه ای با حفظ حریم خصوصی مردم

مبارزه با جرایم رایانه ای باید با حفظ حریم خصوصی مردم صورت گیرد و قانون مبارزه با جرایم رایانه ای و آیین کیفری جدید نیز بر این اصل تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال انصاری در کارگاه آشنایی با جرایم رایانه ای که ظهر شنبه با حضور رئیس خانه مطبوعات قزوین، رئیس پلیس فتای استان، مسئولان و فعالان عرصه رسانه استان در سالن اجتماعات دادگستری استان قزوین برگزار شد، اظهارداشت: ظرفیت های موجود در فضای مجازی را می توان با رویکردهای مثبت نیز ارزیابی کرد و با استفاده از پتانسیل شبکه های مجازی در راستای پالایش، ارتقاء و افزایش توانمندی حاکمیتی و سطح آگاهی مردم گام برداشت.

وی ادامه داد: متغیرهای مثبت این فضا انکارناپذیر است بر همین اساس این فضا را بیش از آنکه با نگاه های آلوده و ناامن دید و سنجید باید بارویکرد مصونیت سازی مورد ارزیابی قرار دهیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: فضای مجازی برای رسیدن به جایگاهی که بتواند نقش موثر خود را در افزایش سطح آگاهی مردم و سطح حاکمیتی جامعه ایفا کند نیازمند سازماندهی و ساماندهی است و در این بین رسالت مهم همه ما به ویژه اصحاب رسانه این است که ضمن احترام به حقوق مردم در راستای تحقق چنین فضایی بکوشیم.

فضای مجازی محدود نمی شود

استاد حقوق دانشگاه آزاد قزوین در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: باید پذیرفت که عصر فضای مجازی روزبه روز در حال گسترده شدن است و هرگز نمی توان آن را محدود ساخت در این بین باید خود را برای گسترده تر شدن این فضا آماده کرد.

انصاری ادامه داد: نمونه عینی در این میان شبکه های ارتباطی است که طی سالیان اخیر در ایران رایج شده که در چهار سال قبل هیچ درکی از آنها وجود نداشت اما امروز نه تنها با این شبکه های ارتباطی مواجه هستیم بلکه روز به روز نسل های جدیدتری از آنها  عرضه می شود.

این قاضی دادگستری افزود: در این بین ممکن است اشکال جدیدی از جرایم و تضییع حقوق مردم در فضای مجازی ایجاد شود اما متاسفانه در این بین به اندازه ای که آلودگی در فضای مجازی وجود داشته در راستای خدمت رسانی حاکمیتی گامی برداشته نشده است.

این مسئول گفت: نیازمند همپوشانی و هماهنگی در حیطه فضای مجازی هستیم و در صورتی که یک لحظه از این مسئله غفلت کنیم محیط مناسبی برای سوء استفاده های عده ای فراهم می شود.

مبارزه با جرایم رایانه ای با حفظ حریم خصوصی مردم

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مبارزه با جرایم رایانه ای باید با حفظ حریم خصوصی مردم صورت گیرد و قانون مبارزه با جرایم رایانه ای و آیین کیفری جدید نیز بر همین اصل تاکید دارند.

انصاری ادامه داد: محافظت و صیانت از حریم خصوصی افراد مهمترین مولفه در مبارزه با جرایم رایانه ای است و در این بین اصحاب رسانه می توانند با حفظ این موقعیت و استفاده از ظرفیت های موجود در عرصه فرهنگ سازی اجتماعی گام بردارند و در عرصه فعالیت های حرفه ای خود نیز فعال باشند.

استاد حقوق دانشگاه آزاد زنجان در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات در سال جاری و ایجاد شرایطی متفاوت در فضای مجازی اظهارداشت: امیدواریم  با کاهش ناهنجاری ها در عرصه فضای مجازی شاهد بروز محیطی مناسب در این ایام باشیم.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *