جذب فالوور در اینستاگرام با تصاویر خصوصی دیگران

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از شناسایی فردی خبر داد که به جهت افزایش محبوبیت خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اقدام به ایجاد صفحه ای با تصاویر خصوصی دیگران نموده بود.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم کارآگاه اکبر نصرتی در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه احدی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی با ایجاد صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به درج تصاویر خصوصی بنده در آن نموده است، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های بعمل آمده در روند رسیدگی به پرونده فرد مورد نظر شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس دلالت داده شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در تحقیقات بعمل آمده از متهم، ابتدا منکر هر گونه عملی شد و در ادامه با مشاهده مستندات کافی لب به اعتراف گشوده و اعلام داشت بنده تصاویر خصوصی شاکی از پروفایل تلگرام وی برداشته و به جهت افزایش فالوور‌های خود، در صفحه اینستاگرام استفاده نمودم.

امنیت اطلاعات و تصاویر خصوصی در فضای سایبر

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی با بیان اینکه کلاهبرداران در فضای مجازی همواره در کمین هستند، به شهروندان توصیه کرد: جهت جلوگیری از افتادن در دام این‌گونه افراد سودجو و کلاهبردار به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود اعم از تصاویر شخصی و خصوصی خود را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری نکنید.

وی همچنین تاکید کرد: کاربران باید آگاهانه وارد فضای مجازی شده و تمام جوانب امنیتی را در این محیط باید مد نظر قرار دهند.

سرهنگ نصرتی گفت: برابر قانون جرایم رایانه‌ای هر گونه مزاحمت برای دیگران اعم از انتشار تصاویر خصوصی ، هتک حیثیت و … در فضای مجازی جرم تلقی شده و مجازاتی از قبیل حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

468 ad

یک دیدگاه

  1. فالوبا

    ممنون مطلبتون خیلی بدرد بخور بود

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *