تهدید کودک کار در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری عامل تهدید کودک کار خبر داد و گفت: بهترین شگرد برخورد با مزاحمان و اخاذان سایبری شکایت به مراجع قضایی و واگذاری آنها به پلیس است.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ شاکری با اعلام دستگیری عامل تهدید کودک کار گفت:  نوجوانی اهل و ساکن سنندج با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و به علت تهدید و اخاذی در فضای مجازی از فرد تهدیدکننده شاکی شد.

وی افزود: در تحقیق کارشناس پلیس فتا از شاکی، وی ادعا کرد من از کودکان کار  هستم و برای فردی کار می‌کنم که ایشان بارها مرا مورد اذیت و آزار قرار داده و اکنون هم در شبکه اجتماعی تلگرام من را تهدید نموده است که در صورتی که خواسته‌های وی را اجابت ننمایم‌، تصاویر و اطلاعات خصوصی من را در فضای مجازی منتشر می‌کند‌.

سرهنگ شاکری ادامه داد: پس از انجام تحقیقات مقدماتی از شاکی، متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی متهم به پلیس فتا احضار و گوشی وی مورد بررسی فنی قرار گرفت و مستندات لازم مبنی بر دسترسی متهم به اکانت تلگرامی شاکی استخراج شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پیرامون موضوع شکایت از متهم تحقیق کردند که متهم که عنوان کرد من نمی‌خواستم وی را  تهدید و مورد آزار قرار دهم‌ و این کار برای این انجام دادم ‌که به کار خود ادامه دهد و تلاش خود را بیشتر کند‌.

رئیس پلیس فتا استان کردستان‌ یادآور شد: متأسفانه برخی از کاربران رعایت اخلاق را در فضای مجازی انجام نداده و از شبکه‌های اجتماعی به‌ عنوان محیطی برای سرگرمی‌، تسویه‌حساب شخصی‌، تهدید‌، اخاذی و توهین به دیگران استفاده می‌کنند‌.

وی از شهروندان خواست ضمن بالا بردن آگاهی و دانش خود در رابطه با استفاده از بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، از نگهداری تصاویر شخصی و خانوادگی خود در گوشی‌های تلفن همراه و بارگذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و فراموش نکنند افراد آنلاین که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند به‌هیچ‌ عنوان قابل‌ اعتماد نیستند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *