اعتماد به تعمیرگاه‎ غیر مجاز موبایل سبب هتک حیثیت شد

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری تعمیرکار غیر مجاز موبایل خبر داد که عامل تهدید و اخاذی دختر جوان شده بود.

سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر شکوائیه واصله خانمی جوان مبنی بر دسترسی غیر مجاز به تصاویر خصوصی اش و انتشار آن در شبکه های اجتماعی پرونده اولیه تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکیه موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در اظهارات خود بیان داشت که با توجه به خرابی تلفن همراه خود به تعمیرکار موبایل در یکی از شهرستان ها مراجعه می‌کند و با توجه به شناختی که از فرد تعمیرکار داشته به او اعتماد می کند و تلفن همراه خود را جهت تعمیر به وی می سپارد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با بررسی های اولیه مشخص شد متهم بعد از تعمیر گوشی این خانم اقدام به کپی کردن تصاویر و فیلم های خصوصی وی کرده بود که با اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم اصلی مورد شناسایی قرار گرفت و سرانجام این مجرم سایبری بعد از مواجهه با ادله جرم به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

این مقام سایبری به مجرمان فضای مجازی هشدار داد: دسترسی به حساب  اطلاعات کاربران جرم بوده و برابر قانون جرایم رایانه ای هرکس به طور غیرمجاز به داده ها یا سامانه های مخابراتی که بوسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد به حبس از نود و یک روز تا یک سال و یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا بیست میلیون ریال یا هردو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس به هموطنان توصیه کرد: قبل از مراجعه به تعمیرکاران موبایل، تمامی عکس‌های شخصی و خانوادگی خود و اطلاعات مهم را حذف نموده و برای تلفن همراه خود، رمز عبور مناسب انتخاب کنند.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی|اینجا کلیک کنید

 

 

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *