فروشنده دست به تهدید مشتری خود در فضای مجازی زد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری فروشنده مغازه‌ای خبر داد که به دلیل داشتن اختلافات مالی اقدام به توهین و  ارسال مطالب تهدید آمیز از طریق شبکه اجتماعی تلگرام برای مشتری خود نموده بود.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ‌علی کریمی گفت: با مراجعه احدی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام با ارسال پیام‌های توهین آمیز و تهدید به هتک حیثیت، ‌موجبات مزاحمت را برای بنده فراهم آورده است، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با بررسی‌های فنی و پلیسی خاص متهم شناسایی و با دستور مقام‌قضایی به این پلیس دلالت داده شد، افزود: متهم در تحقیقات اعلام داشت فروشنده مغازه می‌باشد و چون شاکی اقدام به خرید وسایل از مغازه ایشان نموده و به موقع بدهی خود را پرداخت نکرده است با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز اقدام به تهدید شاکی نموده است.

سرهنگ کریمی تاکید کرد: متاسفانه امروزه دامنه اختلافات فضای واقعی به فضای مجازی کشیده شده است به طوری که گاهی شاهد این هستیم که افردی که اختلافات مالی دارند به جای مراجعه به مراجع قضایی و پیگیری از طریق قانونی، رو به فضای سایبر آورده و با هتک حیثیت و ارسال مطالب تهدید آمیز اقدام به تسویه حساب‌های شخصی می‌کنند اما باید بدانند اقدام آن‌ها پیگرد قانونی دارد و نه تنها به مطالبات خود نخواهند رسید بلکه با متهمین برخورد جدی خواهد شد.

وی یادآور شد: هرگونه مزاحمت در فضای سایبر با هر قصد و نیتی جرم بوده و خاطی باید در برابر محاکم قضایی پاسخگویی رفتار خود باشد.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *