تهدید در تلگرام در پی سرقت فلش مموری با اطلاعات خصوصی ذخیره شده

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کردستان نگهداری تصاویر و فایل‌های خصوصی در حافظه سیستم‌های رایانه‌ای مثل لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند، تبلت، و… را اشتباه خواند و گفت: نگهداری فایل‌های مهم و خصوصی در حافظه سیستم‌های متصل به اینترنت می‌تواند از سوی هکرها یا مجرمان سایبری به سرقت رفته و مورد سوءاستفاده قرار گیرد‌.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ شاکری تصریح کرد: در جدیدترین پرونده از این‌ دست که در پلیس فتا منجر به تشکیل پرونده شد، فردی در تلگرام با ارسال مطالب تهدید آمیز، آرامش یک شهروند را مختل کرده بود.

وی افزود: شخصی با در دست داشتن مرجوعهٔ قضایی با موضوع مزاحمت در فضای مجازی و از طریق شبکه اجتماعی تلگرام به پلیس فتا مراجعه نمود و در اظهارات خود مدعی شد، شخصی در تلگرام با ارسال مطالب تهدید آمیز، آرامش من و خانواده‌ام را سلب نموده است به نحوی که سلامت روانی خانواده من را به مخاطره انداخته است، لذا از کسی که این کار را انجام داده شاکی و تقاضایی رسیدگی دارم.

رئیس پلیس فتا استان کردستان ادامه داد: مراتب در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سایبری این پلیس قرار گرفته و در این رابطه پرونده تشکیل گردید.

سرهنگ شاکری گفت: پس از انجام تحقیقات مقدماتی از شاکی، اقدامات تخصصی، گرداننده صفحه تلگرامی شناسایی گردید. در ادامه با دستور قضایی متهم به پلیس فتا احضار شد. پیرامون مزاحمت از متهم تحقیق، بدواً منکر قضیه بوده اما پس از مواجهه با دلایل و مدارک مستند به بزه انتسابی معترف شد که برای شاکی کار می‌کردم و ایشان کارفرمای من بود ولی ایشان به دلایل مختلف حقوق من را پرداخت نمی‌کرد و از پرداخت آن طفره می‌رفت‌، یک روز به طور اتفاقی در خودرو شاکی یک فلش مموری را دیدم و آن را در جیب گذاشتم‌ و بعد از بررسی متوجه شدم عکس‌ها‌ی خصوصی ایشان در فلش موجود است و با دیدن تصاویر این فکر به ذهن من خطور کرد که شاکی را تهدید نمایم که اگر بدهی من را پرداخت نکند تصاویر ایشان را در تلگرام و شبکه‌های اجتماعی خارجی منتشر می‌نمایم‌. در نهایت متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد‌.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با بیان اینکه فضای مجازی محیطی است که افراد قادر به پنهان کردن هویت اصلی خود هستند، تأکید کرد‌: شاید در ابتدا هویت‌ها در فضای مجازی پنهان باشد ولی هویت‌ها قابل‌ ردیابی و شناسایی است و هرگونه بارگذاری محتویات مجرمانه برابر قانون جرائم رایانه‌ای جرم بوده و تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.

سرهنگ شاکری نگهداری اطلاعات خصوصی در یک فلش مموری که در محل مناسبی هم نگهداری نمی‌گردد و به راحتی در دسترس افراد غیر قرار می‌گیرد‌، را کار غیر اصولی دانست و به کاربران توصیه کرد: حتما برای نگهداری اطلاعات از حافظه‌های جانبی استفاده کنند اما این حافظه‌ها نباید در دسترس دیگران باشد چرا که در این صورت اطلاعات ذخیره شده ما به راحتی به سرقت رفته و از آن سوء استفاده می‌شود.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *