تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در پی پرداخت مهریه

رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی عامل انتشار تصاویر خصوصی خبر داد و گفت: انتشار عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی مسبب هتک حیثیت و  اخاذی از سوی افراد سود‌جو به شمار می‌رود .

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ “مرتضی ابوطالبی” رییس پلیس فتا یزد در این خصوص گفت: خانمی با مراجعه به این پلیس اظهار داشت فردی با ارسال عکس‌های خصوصی من و تهدید با عنوان اینکه اقدام به فتوشاپ و انتشار در شبکه های مجازی خواهد کرد، در خواست مبلغ ۲۰ میلیون تومان را داشت.

وی ادامه داد: با توجه به شاغل بودن شاکیه و حضور وی در اجتماع، با بررسی ها و اقدامات فنی پلیسی متهم که همسر شاکیه بود با توجه به اینکه مبلغ قابل توجهی را بابت مهریه پرداخت کرده با هویت کاذب سعی داشته مبلغ اندک باقیمانده را با تهدید و اخاذی از خود شاکیه اخذ کند، شناسایی و اقدامات لازم جهت دستگیری وی با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ ابوطالبی خطاب به کاربران گفت: شبکه‌های اجتماعی دارای مزایا و فرصت‌های فراوان و بی شماری است، اما در صورت رعایت نکردن ملاحظات ایمنی، قطعا گرفتار شکارچیان فضای مجازی خواهید شد لذا نباید فراموش کرد که فضای مجازی یک فضای اشتراکی است، بر این اساس خود افراد نیز می‌بایست با وسواس بیشتری نسبت به انتشار انواع مختلف محتوا‌ها از زندگی شخصی و اسرار خانوادگی خود، اقدام نمایند تا خود را در معرض سوءاستفاده افراد سودجو قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا یزد خاطرنشان‌کرد: هرگونه سوء استفاده از عکس و اطلاعات شخصی دیگران در فضای مجازی جرم است لذا از قرار دادن تصاویر دوستان و یا خویشان خود بدون اطلاع انها در شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایید.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *